דוח מסווג בארה"ב: "אובמה לא צותת לו"

רק שלשום הצהיר הנשיא האמריקני כי בקרוב ייחשפו ראיות לכך שהנשיא לשעבר צותת לו במהלך הקמפיין, אלא שדוח מסווג של משרד המשפטים האמריקני קובע אחרת

ממצאי הדוח מראים: אובמה לא צותת לטראמפ

"אובמה לא האזין לטראמפ": נשיא ארה"ב הבטיח לספק ראיות לפיהן הנשיא לשעבר אובמה צותת לו במהלך קמפיין הבחירות - אלא שהיום (שבת) נראה שהעובדות הן מעט אחרות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

על פי דוח מסווג של משרד המשפטים האמריקני, שבדק את טענותיו של טראמפ לפיהן אובמה נהג להאזין לטראמפ במהלך הקמפיין לנשיאות ארה"ב בשנה האחרונה, הדבר אינו נכון: משמע, אובמה לא נהג לצותת לטראמפ.

שני בכירים בממשל האמריקני, אישרו הלילה לרשת CNN כי ממצאי הדוח שהוגש לחוקרים מטעם הסנאט אינם מאשרים את טענותיו של הנשיא טראמפ. השניים אישרו שנחשפו לתוכן הדוח וכי הממצאים שבו סותרים את טענות טראמפ, ששב וחזר עליהן בראיונות לתקשורת ובטוויטר.

דוברת משרד המשפטים האמריקני סירבה בתחילה לאשר את קבלתו של הדוח, אולם לאחר מכן אישרה את קבלתו והדגישה כי "מדובר בדוח שהתקבל בהתאם לבקשות ועדת המודיעין והמשפטים לבדוק את הטענות אודות האזנות במהלך קמפיין הבחירות".

טראמפ מבטיח להציג ראיות
טראמפ מבטיח להציג ראיות | צילום: רויטרס

הנשיא הבטיח לחשוף ראיות "בקרוב מאוד"

רק שלשום, הודיע טראמפ בריאיון לרשת FOX, כי "בקרוב מאוד" הוא יספק ראיות לכך שקודמו בתפקיד ברק אובמה צותת לו בזמן הבחירות לנשיאות. עם זאת הבהיר טראמפ כי הגדרתו למושג ציתות היא רחבה ו"מכסה הרבה דברים". דבריו של טראמפ ממשיכים את דוברו, שהבהיר השבוע כי הנשיא "לא התכוון לציתות אלא למעקב כללי".

המתח שבין הנשיא לכלי התקשורת עלה בריאיון מספר פעמים. באשר לביקורת על פעילותו ברשתות החברתיות, הגן טראמפ על אופן השימוש שלו ברשתות ואמר כי בלעדיהן ייתכן ולא היה מנצח את קלינטון במרוץ לבית הלבן. "אולי לא הייתי פה אילולא הטוויטר כי אני מקבל סיקור מזויף, העיתונות כזו לא הוגנת", אמר.