נשיא איראן: "אנחנו לעולם לא תולים תקוותינו בשיחות הגרעין"

לרגל חגיגות 43 שנים למהפכה האסלאמית במדינה, הנשיא ראיסי נאם בטלוויזיה ואמר כי איראן לא צריכה להסתכל רק למערב, אלא על העולם כולו. עוד הוסיף כי איראן תסתמך על כלכלתה הפנימית ולא על המעצמות

נשיא איראן איברהים ראיסי
נשיא איראן איברהים ראיסי | צילום: רויטרס

נשיא איראן אברהים ראיסי אמר היום (שישי) כי הוא אינו תולה תקוות בשיחות הגרעין בווינה. השיחות התחדשו ביום שלישי האחרון לאחר הפסקה של עשרה ימים וניתן מעט מאוד מידע לגבי מצב השיחות כרגע או ההתקדמות בנושאים שבמחלוקת.

"אנו שמים את תקוותינו במזרח, מערב, צפון ודרום המדינה שלנו, ולעולם לא בווינה או בניו יורק", אמר ראיסי בנאום ששודר בטלוויזיה לכבוד יום השנה ה-43 למהפכה האיסלאמית באיראן. לדבריו, איראן תסתמך על הכלכלה הפנימית ולא תצפה לתמיכה מעבר לים או משיחות הגרעין.

Meeting Of Jcpoa Joint Commission In Vienna
שיחות הגרעין בין איראן למעצמות | צילום: רויטרס

עוד הוסיף הנשיא כי "מדיניות החוץ שלנו מאוזנת. ההתסכלות למערב הפכה אותנו למדינה לא מאוזנת. עלינו להסתכל על כל מדינות העולם ובמיוחד לשכנינו". נאומו נקטע מספר פעמים בשל שירת "מוות לאמריקה" ו"מוות לישראל".

בתוך כך, בממשל נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לחצו ביום רביעי על טהרן, ואמרו שם כי לא יהיה ניתן לחזור לשולחן המשא ומתן אם לא יושג הסכם בשבועות הקרובים. בנוסף, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר אתמול כי יש עוד דרך ארוכה לפני שיהיה ניתן להשיג הסכם כלשהו.