סקר חדש: ברקע הקריאות לפרישתו, ביידן מצמצם את הפער מטראמפ

בסקר חדש של סוכנות הידיעות "בלומברג", הנשיא המכהן מקטין את הפער משמעותית ב-4 מדינות מתנדנדות הקריטיות לזכייה בכהונה שנייה בבית הלבן - ועובר להובלה במישיגן ובוויסקונסין. בפנסליבניה, מדינה נוספת שעשויה להכריע את גורל הבחירות, הפער עומד על 7% לטובת טראמפ

הנשיא ג'ו ביידן באירוע בחירות בוויסקונסין
הנשיא ג'ו ביידן באירוע בחירות בוויסקונסין | צילום: רויטרס

לאחר הביקורת הרבה שהוטחה בו בעקבות הופעתו הכושלת בעימות הנשיאותי, וברקע הקולות הגוברים במפלגה הדמוקרטית הקוראים לו לפרוש מהמרוץ, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן דווקא מצמצם במדינות מפתח את הפער מיריבו הרפובליקני דונלד טראמפ - שעומד עתה על-פי סקר חדש של סוכנות הידיעות "בלומברג" על 2% בלבד.

על-פי הסקר שפורסם אתמול, טראמפ זוכה ל-47% תמיכה ממוצעת במדינות המתנדנדות שנדגמו, בעוד שביידן זוכה ל-45%. מדובר בפער הקטן ביותר בין המועמדים מאז החלו לערוך ב"בלומברג" סקרים עבור מערכת הבחירות הנוכחית.

הנתונים הטובים ביותר עבור הנשיא המכהן נרשמו בוויסקונסין ובמישיגן, להן הוא זקוק כדי לזכות בכהונה שנייה בבית הלבן. על-פי "בלומברג", ביידן מוביל על טראמפ ב-3% בוויסקונסין וב-5% במישיגן.

הנשיא ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס
הנשיא ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס | צילום: רויטרס

בארבע מדינות מתנדנדות אחרות, אריזונה, נבדה, צפון קרוליינה וג'ורג'יה, הנשיא המכהן מפגר אחר יריבו באחוזים בודדים, הנופלים בתוך טעות הדגימה. כעת, טראמפ מוביל על ביידן ב-3% בצפון קרוליינה (46%-43%), בנבדה (48%-45%) ובאריזונה (48%-45%), בעוד שבג'ורג'יה הוא מוביל באחוז אחד בלבד (47%-46%).

החדשות הפחות טובות עבור ביידן מגיעות מפנסילבניה, אשר עשויה להביא אותו לרף 270 האלקטורים הדרושים לניצחון, אם יזכה ב-19 האלקטורים שלה בנוסף לאלו של וויסקונסין ומישיגן. על-פי "בלומברג", טראמפ מוביל על הנשיא בפער של 7% בפנסילבניה.

טראמפ וביידן בעימות הנשיאותי
צופים בעימות הנשיאותי | צילום: רויטרס

ביידן הבהיר: "אני הנשיא, אני המועמד הדמוקרטי - ואני רץ עד הסוף"

בניסיון להדוף את הקולות הקוראים לו לפרוש מהמרוץ לכהונה שנייה בבית הלבן, הנשיא ביידן העניק שלשום ריאיון ראשון מאז הופעתו החלשה בעימות, במהלכו הבהיר באופן חד-משמעי כי הוא מתכוון להתמודד עד הסוף. "אני בטוח שאני הבן אדם המתאים ביותר לנצח את דונלד טראמפ", אמר ביידן בריאיון לעיתונאי ג'ורג' סטפנופולוס ברשת ABC, שהוגדר במפלגה הדמוקרטית כקריטי עבור המשך הקמפיין של הנשיא המכהן.

לאורך הריאיון ביידן נראה חד וערני בהשוואה להופעתו בעימות. הוא התחייב כי יוכל לכהן כנשיא במשך ארבע שנים נוספות וביקש להדגיש את הישגיו כמנהיג המעצמה החשובה בעולם. "אני מאמין שיש לי את היכולות להמשיך ולכהן, לא הייתי רץ אם לא הייתי חושב ככה", אמר הנשיא בתשובה לשאלה אודות מצבו הבריאותי, "אני רץ כי אני מאמין שאני מבין היטב מה צריך לעשות כדי לקדם את המדינה". בנוגע להופעתו בעימות אמר בהתגוננות: "הייתי חולה, הרגשתי נורא".

כאשר סטפנופולוס הקשה על הנשיא ושאל אותו פעם אחר פעם האם ישקול לפרוש בכל זאת במידה ויתברר לו כי לא יוכל להביס את טראמפ, ביידן השיב: "אולי אפרוש אם אלוהים בעצמו ירד ויגיד לי לעשות את זה". בהמשך, הנשיא הביע ספקות בנוגע לאמינות הסקרים המצביעים על כך שהוא מפגר אחר יריבו הרפובליקני.

הנשיא ג'ו ביידן והגברת הראשונה, אחרי העימות באטלנטה
הנשיא ג'ו ביידן והגברת הראשונה, על במת העימות באטלנטה | צילום: רויטרס

ביידן הכריז כבר ביום חמישי כי בכוונתו להישאר במרוץ, בעצרת שקיים בוויסקונסין. "אני אגיד את זה בצורה הברורה ביותר - אני נשאר במרוץ", הודיע ביידן, "אני הנשיא המכהן, אני מועמד המפלגה הדמוקרטית ואני אמשיך לרוץ".

מוקדם יותר השבוע, במהלך פגישה שערך עם מושלים דמוקרטיים במטרה למנוע מרידות בתוך המפלגה, ביידן אמר כי הוא עבר בדיקה רפואית לאחר העימות הנשיאותי בשבוע שעבר, וכי מצבו הבריאותי טוב. בפגישה החשובה, שערכה במשך כשעה, אחד המושלים שאל את ביידן על מצבו הפיזי. הנשיא האמריקני השיב כי "עבר בדיקה גופנית בימים האחרונים, ומצבו תקין", כך לפי שני גורמים שצוטטו באתר "פוליטיקו".