הרב שנפצע באירוע הירי: "רצתי אל הילדים, לא שמתי לב שנפגעתי"

ישראל גולדשטיין, שאיבד את אצבעותיו באירוע שהתרחש בבית הכנסת בקליפורניה, סיפר על הפציעה שעבר וספד ללורי קיי: "היא הייתה חברה יקרה וטובה, רק לפני שבועיים הגיעה לחתונת נכדתי"

זמן צפייה: 18:52

הרב ישראל גולדשטיין, שנפצע אתמול (שבת) בירי בקליפורניה, שחזר בריאיון לרשת NBC את האירוע. "הוא ירה לי ביד והאצבעות שלי התרסקו מהפגיעה. אחר כך הוא המשיך הלאה והרג את לורי קיי", סיפר. "הסתובבתי וראיתי חבורת ילדים, בהם הנכדה שלי. רצתי לעברם בלי להבחין בכלל בזה שנפגעתי, ולקחתי אותם למקום מחבוא מוגן".

גולדשטיין ספד ללורי קיי, בת ה-60 שנהרגה באירוע. "הכרנו 22 שנה, היא הייתה חברה יקרה וטובה", אמר. "רק לפני שבועיים הנכדה הצעירה שלי התחתנה בניו יורק והיא הגיעה לרקוד ולשמוח איתנו. ההרג חסר ההיגיון שובר את לבי".

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-20190428-1854' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_e44mvwag' duration='290'']

טובי לידר, אחותו של גולדשטיין סיפרה: "אחי הסביר את מה שקרה: הוא יצא מהשירותים לאחר ששטף את ידיו, וראה את היורה במסדרון. הוא קפא, וראה את הבחורה שנהרגה על הרצפה. הוא הבין מה קרה, התקרב - ותפס בשתי ידיו את האקדח על מנת למנוע ממנו להמשיך לירות. הוא גיבור. הוא היה שם בשנייה לפני שהרוצח נכנס לאיפה שישבו כולם", לידר הוסיפה: "אחר כך הוא אמר: 'ויתרתי על האצבעות שלי בשביל כולם'".

עוד בחדשות 13:

הרוגה ו-3 פצועים באירוע ירי בבית חב"ד בקליפורניה: "פשע שנאה"

הירי בבית הכנסת: "הגיע לבצע החייאה - וגילה שמדובר באשתו"

היורה בבית הכנסת בקליפורניה: לאומן לבן שפרסם מניפסט אנטישמי

לורי גילברט קיי, הנרצחת במתקפת הירי בבית חב''ד בקליפורניה | צילום: טוויטר

שמעון אביטבול, פרמדיק מד"א ותושב קריית שמונה שהגיע לבקר את משפחתו ונקלע לזירת הירי, סיפר כי טיפל בפצועים לצד בעלה של לורי קיי – שנהרגה באירוע. "הייתה גברת ששכבה בצד ללא תגובה, זיהינו כניסה של כדור באזור הלב", שחזר. "הרופא בא ואמר לי 'שמעון, זאת אשתי', וזה היה כמו בוקס בפנים. בעל שמבצע החייאה באשתו זה לא עניין של מה בכך".

אביטבול סיפר גם על ניסיונו כפרמדיק, שהפך לנחוץ בעת האירוע. "מד"א מלמד אותך להתעשת כמה שיותר מהר ולסייע כמה שניתן. אין אירוע שתופס אותך מוכן", אמר. "כשאתה מגיע להתארח במקום פסטורלי שקט ורגוע, אתה לא מצפה שיתפוס אותך ירי בבית הכנסת. מד"א מלמד אותך להתעשת כמה שיותר מהר ולסייע כמה שניתן".

כאמור, אישה אחת נרצחה ושלושה נוספים, בהם ילד, נפצעו אמש באירוע ירי שהתרחש בבית חב"ד בעיר פוויי שבדרום קליפורניה. האישה פונתה תחילה לבית החולים במצב אנוש, שם נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותה. ראש העיר קליפורניה אישר כי מדובר בפשע שנאה, שהתרחש בשעה 11:30 (שעון ארה"ב), כחצי שעה לאחר שבמקום התקיים אירוע קהילתי לסיום חג הפסח.

המשטרה חוסמת את הכביש הסמוך לבית חב''ד שבו התרחש הירי
המשטרה חוסמת את הכביש הסמוך לבית חב''ד שבו התרחש הירי | צילום: רויטרס

היורה, צעיר בן 19, התקשר בעצמו למשטרה כדי לדווח על המעשה, ונעצר ברכבו ללא כל התנגדות באזור האירוע, זמן קצר אחריו. החשוד הגיע למקום בלבוש שחור כשהוא חובש קסדה, וביצע ירי מאקדח. עם זאת, ייתכן ונמנע אסון גדול יותר, שכן על פי דיווחים, ברשות היורה היה גם M-16 ומחסניות רבות. מחקירת האירוע עולה כי איש ביטחון שהיה באזור שלא בתפקיד, ניסה לירות במפגע טרם נמלט, אך פגע ברכבו בלבד.

גם הנשיא טראמפ כינה את הירי "פשע שנאה" וכתב כי "מחשבותיי ותפילותיי נשואות לנפגעים, אלוהים יברך את כולכם. חשוד נתפס. רשויות אכיפת החוק עשו עבודה נהדרת".

יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג כתב בתגובה לאירוע: "המתקפה האנטישמית מזעזעת. אנחנו עוקבים אחר המקרה. תקיפת אנשים, מכל דת ובכל בית תפילה, היא בלתי מוסרית. זה חייב להיפסק". קונסול ישראל בלוס אנג'לס, אבנר סבן מסר כי בשלב זה אין מידע על נפגעים ישראלים.