קרובי הרב שנמחץ למוות במרוקו: "זו לא תאונה, אלא מעשה מכוון"

משפחתו וחבריו של דוד לוי שנדרס ע"י אוטובוס בקזבלנקה, טוענים כי נהג הרכב דרס אותו בכוונה אחרי שהתווכחו. הם פנו למשרד החוץ בבקשה ללחוץ על הרשויות במדינה לחקור את הנהג

זמן צפייה: 02:44

הרב דוד לוי בן ה-43, מחסידיו של הרב יאשיהו פינטו, יצא למרוקו לטיול לקברי צדיקים – אף אחד לא חשב שהטיול הזה ייגמר במוות אכזרי. בשבת נמחץ למוות לוי בין שני כלי רכב שהובילו מתפללים להילולה של הרב פינטו בעיר קזבלנקה. לאחר מותו של הרב הוציא משרד החוץ הודעה שבה נכתב כי הוא נהרג בתאונת דרכים מצערת. עם זאת, חברו של לוי שנפצע באירוע, וחסידים נוספים שהיו במסע למרוקו, טוענים - נהג האוטובוס דרס אותו בכוונה אחרי ויכוח.

בסרטון, המתעד את רגעיו האחרונים, נשמע לוי אומר שהוא חוזר למלון בשל השבת המתקרבת ולאחר מכן הוא יורד מהאוטובוס. לאחר מכן, על פי עדויות, החל ויכוח בין נהג האוטובוס לחברי משלחת החסידים. דוד בונן עמד כמה סנטימטרים לפני הרב לוי כאשר נמחץ לוי ולטענתו, נהג האוטובוס "נתן פול גז, עם פרצוף של רוצח".

טרגדיה במרוקו: אברך ישראלי נמחץ למוות בדרך להילולה

ישראלי המבוקש בבריטניה נעצר בתל אביב; הפרקליטות תבקש להסגירו

מטוס שהמריא מישראל הקפיץ את חיל האוויר הבריטי – וגרם לבהלה

Whatsapp Image 2019 11 30 At 2
הרב דוד לוי, שנמחץ למוות במרוקו

בונן נפצע קל אבל לרב לוי לא היה סיכוי. על פי העדויות, מיד לאחר מכן הנהג קם מכיסאו וירד מהאוטובוס בלי להגיש עזרה. בתמונות שצולמו שניות לאחר התאונה, ניתן לראות כי לשני האוטובוסים נגרם נזק רב. זה לא מסתדר עם טענת הנהג כי מדובר בהידרדרות קלה שנגרמה מתאונה.

הרב לוי נשוי ואב לארבעה ונחשב לדמות מוכרת בקרב חסידיו של הרב פינטו. אשתו שגית אמרה עליו כי "הוא היה אדם מדהים" וטענה כי "מדובר ברצח, זו לא תאונה". שגית, המשפחה וחסידיו של הרב פנו באמצעות עו"ד אדם סעדון למשרד החוץ בבקשה להפעיל לחץ על השלטונות במרוקו לפתוח בחקירה נגד הנהג.

עו"ד סדון אמר כי "החקירה נסגרה לאחר שלוש שעות מרגע התאונה. הנהג מסר את גרסתו, שמדובר בתאונה, אך העדויות מתארות מצב אחר לגמרי".

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "אנו ממשיכים לעקוב אחר חקירת האירוע ופועלים לקבלת דוח החקירה".