אם לא תאכל יבוא מורה: "ארוחת בוקר גורמת להצלחה בלימודים"

מחקר חדש מצא כי קיים קשר בין ארוחת הבוקר של תלמידים לבין הישגיהם בבתי הספר. השפעת התזונה המכריעה ביותר הייתה על גילי 18-16. "מדובר במזון המתדלק את המוח בשלבים המוקדמים של היום"

ילד אוכל ארוחת בוקר
ילד אוכל ארוחת בוקר | צילום: Shutterstock

ארוחת הבוקר מהווה גורם מכריע על הריכוז של תלמידים בבית הספר וגורם משפיע על הצלחתם בלימודים - כך עולה ממחקר שערכה אוניברסיטת לידס הבריטית ופורסם היום (חמישי), וספק אם תוצאות המחקר יפתיעו הורה כלשהו. "ארוחת בוקר" כהגדרתה במחקר, היא כל מזון או שתייה המספקים לפחות 5% מן האנרגיה שמנצל הילד עד השעה 10:00 בבוקר יום הלימודים.

294 מתבגרים השתתפו במחקר, וציוניהם בבחינות האנגלית והמתמטיקה חולקו לשבע קבוצות על פי דירוג הצלחתם. 53% מהנבדקים העידו כי הם אוכלים ארוחת בוקר באופן קבוע, 17% אמרו כי הם בד"כ נוהגים לאכול בבוקר, ו-30% מהנבדקים ציינו כי אינם אוכלים ארוחת בוקר כלל, או שאוכלים אותה לעיתים רחוקות. נמצא כי ציוניהם של המדלגים על הארוחה נמוך בכ-10.25 נקודות מאלה שאוכלים בבוקר באופן קבוע.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הרופא החשוד ברצח אשתו נשלח לבדיקה פסיכיאטרית; מעצרו הוארך

19 שנות מאסר לראאד רושרוש – שהורשע בהריגת תהילה נגר

יש עתיד האריכה את כהונת יאיר לפיד כיו"ר עד תום הכנסת ה-25

ארוחת בוקר
ארוחת בוקר | צילום: יח''צ

"המחקר שלנו מעיד על כך שארוחת הבוקר למעשה היא ה'דלק' של המוח בתחילת יום הלימודים", אמרה החוקרת קייטי אדולפוס, מובילת המחקר באוניברסיטה. עוד ציינה כי "תלמידי תיכון שאוכלים ארוחת בוקר - יש להם יתרון על אלה שאינם מקפידים על כך, הם פותחים פער מולם".

לבד מארוחת הבוקר, המחקר לקח בחשבון גם גורמים נוספים דוגמת גיל, מצב סוציו-אקונומי, מוצא אתני, מין ו-BMI (היחס בין משקל הגוף לגובה). בשקלול כל הגורמים הנ"ל, עלה כי אלה שהקפידו על ארוחת הבוקר השיגו בממוצע ציונים גבוה יותר בשתי דרגות לעומת השאר.