אחרי הנסיגה הרוסית – זלנסקי הגיע לחרסון: "ממשיכים קדימה"

נשיא אוקראינה הגיע לעיר הנמל ששוחררה לפני שלושה ימים ובירך את החיילים שנכנסו אליה והביאו לנסיגה של הכוחות הרוסים. במשרד ההגנה הרוסי אמרו כי כי-30 אלף חיילים נסוגו לגדה המזרחית של נהר הדנייפר ביום שישי

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי בחרסון
נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי בחרסון | צילום: רויטרס

לאחר נסיגת הרוסים מהעיר חרסון והגעת הכוחות האוקראינים לעיר, נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי הגיע היום (שני) גם הוא לחרסון ושוחח עם חיילים ואזרחים שחגגו ברחובות העיר, כך דווח באתר ה-BBC. "אוקראינה ממשיכה קדימה", אמר זלנסקי, "והיא מוכנה לשלום".

קהל גדול התגודד בכיכר העיר המרכזית בחרסון והניפו את דגלי המדינה בצבעי צהוב וכחול, כדי לקבל את פניו של הנשיא זלנסקי. כתב של סוכנות הידיעות רויטרס דיווח כי נשיא אוקראינה פנה לאנשים ואמר כי הוא "שמח מאוד" על שחרור חרסון. כשנשאל לאן צבא אוקראינה עתיד להתקדם, אמר זלנסקי: "לא למוסקבה - אנחנו לא מעוניינים בטריטוריה של מדינה אחרת".

קהל מריע לזלנסקי בחרסון
קהל מריע לזלנסקי בחרסון | צילום: רויטרס

תושבי חרסון חוגגים מאז יום שישי, אז הודיעו הכוחות הרוסים על השלמת הנסיגה מהעיר שבדרום אוקראינה. מיד לאחר מכן, דגל אוקראינה הונף בבניין מועצת העיר. זלנסקי הכריז אז על "יום היסטורי" וראש המועצה לביטחון לאומי באוקראינה לשעבר, אולכסנדר דניליוק, אמר ל-BBC : "זה כמעט כמו חג לאומי, כולם מברכים אחד את השני". יחד עם זאת ציין דניליוק: "מדובר בניצחון אדיר, אך אנחנו מבינים שהמלחמה לא הסתיימה".

כתבים רבים הגיעו לסקר את האירוע, שמהווה נקודת מפנה משמעותית בלחימה בין רוסיה לאוקראינה שנמשכת מזה 8 חודשים. אחד מהם היה כתב ה-CNN, ניק רוברטסון, שדיווח לערוץ החדשות בטלוויזיה כאשר קבוצה של תושבי העיר שעמדו מאחוריו החלו להריע ולשיר לכבוד מדינתם אוקראינה. רוברטסון השתתק ולאחר מכן אמר: "כך נראה שחרור, כך מרגיש שחרור".