70 שנות מלוכה לאליזבת השנייה: "אסירת תודה על התמיכה"

בהצהרה לציון שבעה עשורים ליום בו החלה את כהונתה, מלכת בריטניה כתבה כי היא יודעת שבבוא היום בנה צ'ארלס יזכה לאהדה דומה - והוסיפה כי כי אשתו קמילה תוכתר למלכה כשבנה יקבל את הכתר

זמן צפייה: 04:52

מלכת הממלכה המאוחדת והעומדת בראש חבר העמים הבריטי, אליזבת השנייה, מציינת היום (ראשון) 70 שנות מלוכה. בהצהרה שהוציאה לציון היום, כתבה המלכה: "ביום הזה, אני נזכרת כמה דברים יש לנו להיות אסירי תודה עליהם".

אליזבת' השנייה, מלכת הממלכה המאוחדת, חוגגת 70 שנות מלוכה
אליזבת' השנייה, מלכת הממלכה המאוחדת, חוגגת 70 שנות מלוכה | צילום: רויטרס

מעבר לתודה למשפחתה, ובעיקרם לבעלה המנוח הנסיך פיליפ הראשון, הדוכס מאדינבורו, שהלך לעולמו באפריל האחרון בגיל 99, הודתה המלכה לאזרחי הממלכה המאוחדת וחבר העמים הבריטי. "אני נותרת אסירת תודה עד אין קץ על התמיכה שלכם בי", כתבה.

המלכה אליזבת והנסיך פיליפ
המלכה אליזבת והנסיך פיליפ | צילום: רויטרס

בנוסף, כתבה המלכה כי זוהי "משאלתה הכנה" שקמילה, הדוכסית מקורנוול, ובת הזוג של בנה הנסיך צ'ארלס, תוכר בתור המלכה בבוא העת. "אני יודעת שתתנו להם את אותה התמיכה", כתבה לעם.

הצהרה זו היא הפעם הראשונה בה הדוכסית קמילה זוכה לתשובה לתואר העתידי שלה שלא היה ידוע עד כה, מתוך כבוד לנסיכה דיאנה שנהרגה בתאונת דרכים בפריז בשנת 1997, וגם מתוך חשש מדעת הקהל אם היא תהפוך למלכה באופן אוטומטי, כפי שהייתה אמורה.

הנסיך צ'ארלס וקמילה הדוכסית מקורנוול בביקור במצרים
הנסיך צ'ארלס וקמילה הדוכסית מקורנוול בביקור במצרים | צילום: רויטרס

אליזבת בת ה-95 הוכרתה בשנת 1952 בהיותה בת 25 בלבד, לאחר שאביה, ג'ורג' השישי, מת מסרטן ריאות שהחריף כבר כשנה קודם לכן, ובעקבות כך החלה אליזבת' למלא את מקומו באירועים ציבוריים. כהונתה היא הארוכה ביותר בהיסטוריית המלוכה הבריטית ובמהלכה כיהנו תחתיה ארבעה עשר ראשי ממשלה בריטיים, והחל מאוקטובר 2016 היא ראש המדינה הוותיק ביותר בעולם.

הוריה של המלכה אליזבת השנייה, ג'ורג' השישי ואליזבת הראשונה
הוריה של המלכה אליזבת השנייה, ג'ורג' השישי ואליזבת הראשונה | צילום: רויטרס