הרצוג ישתתף בהלוויית המלכה ביום שני, ארונה יגיע ללונדון הערב

נשיא המדינה ימריא יחד עם רעייתו מיכל ללונדון ביום ראשון הבא, לקראת הלווייתה של אליזבת' השנייה שתתקיים ביום שני. ארונה של המלכה יוצב בלונדון במהלך הימים הבאים עד טקס הקבורה ואזרחים יוכלו לחלוף על פניו. לוח הזמנים המלא

זמן צפייה: 02:33

ארונה של המלכה אליזבת' השנייה ינחת הלילה (שלישי) בלונדון לאחר מסע של שלושה ימים ברחבי סקוטלנד, וישהה בארמון בקינגהאם. מחר צפויה תהלוכה מרשימה בלונדון, עת ארונה של המלכה יובל על גבי כרכרת תותחים מארמון בקינגהאם אל ארמון ווסטימנסטר, הידוע כבית הפרלמנט הבריטי, ובזכות מגדל השעון המופרסם שבחזיתו - ביג בן. בתהלוכה צפויים להשתתף בני משפחת המלוכה. נציג ישראל בטקס ההלוויה יהיה הנשיא יצחק הרצוג, אשר ימריא כבר ביום ראשון יחד עם רעייתו מיכל, לביקור שימשך פחות מיממה בבירת אנגליה. הנשיא ישתתף בקבלת פנים שיארח המלך צ׳ארלס השלישי לראשי המדינות ומשפחות המלוכה שיגיעו לרגל ההלוויה, ויחלוף על פני ארונה של המלכה.

הארון יוצב בהיכל הגדול של ארמון ווסטמינסטר, החלק העתיק ביותר בארמון, והקהל הרחב יוזמן לחלוף לצידו ולחלוק כבוד אחרון לאישה שמלכה על חבר העמים הבריטי ב-70 השנים האחרונות. ביום שני הבא, 19 בספטמבר, יחול טקס הקבורה של אליזבת' השנייה, שבו צפויים להשתתף מנהיגים ומלכים מרחבי העולם.

המלך צ'ארלס ותושבי בריטניה
המלך צ'ארלס ותושבי בריטניה | צילום: רויטרס

ביום שני ישתתף כנציג המדינה בטקס ההלוויה של המלכה אליזבת השנייה במנזר ווסטמינסטר לצד מנהיגי העולם, ביניהם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורעייתו ג'ין, ראשי ממשלות ניו זילנד ואוסטרליה, שנמנים עם חבר העמים הבריטי, נשיא גרמניה, מלך ומלכת בלגיה וכן מלך ומלכת הולנד.

במהלך הימים האחרונים ארונה של המלכה היה בסקוטלנד, שם עבר בין מספר ערים עד הגעתו לאדינבורו, שם מוצב מעון המלוכה הרשמי שבשטח סקוטלנד. אלפים הגיעו לעיר לחזות בתהלוכה שהגיעה לעיר ובארבעת ילדיה של המלכה, המלך צ'ארלס השלישי, הנסיכה אן והנסיכים אנדרו ואדוארד, שהשתתפו בטקס ממלכתי בקתדרלת סנט. גיילס.

לפי ערוץ התקשורת הממלכתי באנגליה ה-BBC מוערך ש-20 אלף איש הגיעו לחלוק כבוד אחרון למלכה ולעבור ליד ארונה. הארון הוצב באדינבורו עד היום, וכאמור הוא יוטס הערב ללונדון בלוויית הנסיכה אן, בתה של אליזבת'.

זרי פרחים מחוץ לארמון המלוכה
זרי פרחים מחוץ לארמון המלוכה | צילום: רויטרס

על- פי התוכנית, יום מותה של המלכה ידוע בשם "D-Day". לפי הנוהל הצפוי, לאחר שהמלך הבריטי מת, המחליף שלו או שלה משתלט מיד על כס המלוכה. ואכן, ביום שבת האחרון הוכרז רשמית המלך צ'ארלס השלישי כשליטה החדש של הממלכה המאוחדת, בטקס רשמי שנערך בארמון סנט. ג'יימס.

הטקס נערך לראשונה בהיסטוריה בנוכחותן של מצלמות הטלוויזיה, ובמהלכו אז חתם בנו של המלך, ויליאם, שהפך אתמול לנסיך מויילס, על כתב ההכתרה. רק אז נכנס המלך החדש אל חדר המועצה, שם התכנסה מועצת העלייה, וחתם על שבועת האמונים.

מיד אחר כך הכריזה העיר לונדון על המלך החדש, כמו גם ניו-זילנד ואוסטרליה שקיבלו את מלכותו של צ'ארלס השלישי בטקס מיוחד, כצעד חוקתי וטקסי שצפוי לחזור על עצמו במדינות נוספות בחבר העמים, כמו קנדה למשל.