בריטניה חוגגת: המלכה אליזבת ציינה את יום הולדתה ה-96

מטחי כבוד נורו בהייד פארק ובגשר מצודת לונדון, לכבוד יום הולדתה של המלכה אליזבת השנייה. משפחת המלוכה פרסמה תמונה חדשה של המלכה עם סוסי הפוני שלה, וכן תמונה שלה בגיל שנתיים, שצולמה ב-1928. הנסיך ויליאם בירך: "השראה לכל כך הרבה אנשים ברחבי הממלכה"

זמן צפייה: 00:33

המלכה אליזבת השנייה, מלכת הממלכה המאוחדת, חגגה היום (חמישי) את יום הולדתה ה-96, ומשפחת המלוכה הובילה את האירועים שציינו את התאריך החגיגי, בו נורו לכבודה של המלכה שני מטחי כבוד - הראשון בהייד פארק בלונדון, סמוך לארמון בקינגהאם, והשני ליד גשר מצודת לונדון. לכבוד המאורע פרסמה משפחת המלוכה תמונה חדשה של המלכה עם סוסי הפוני שלה.

חיל התותחנים המלכותי במטח כבוד לרגל יום הולדתה ה-96 של המלכה אליזבת
חיל התותחנים המלכותי במטח כבוד לרגל יום הולדתה ה-96 של המלכה אליזבת | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, בציוץ בחשבון הטוויטר הרשמי של משפחת המלוכה, שותפה תמונה בשחור-לבן של המלכה בגיל שנתיים, אשר צולמה בשנת 1928. בציוץ נכתב: "יום הולדת שמח הוד מלכותך, בשנת 1928 זה לא היה צפוי שהיא תהיה מלכה, אבל השנה הוד מלכותה חוגגת יובל פלטינה - הראשון בהיסטוריה הבריטית".

נכדה של המלכה, הנסיך ויליאם, ואשתו קייט מידלטון, צייצו גם השם שתי תמונות, אחת של בני הזוג עם המלכה בתערוכת הפרחים של צ'לסי לפני כמה שנים, ותמונה נוספת של המלכה והנסיך פיליפ. הדוכס והדוכסית מקיימברידג' כינו את המלכה "השראה", ואיחלו לה יום הולדת שמח.

המלכה צפויה לבלות את היום באחוזת סנדרינגהם שבמחוז נורפוק, שם נהגה לבלות עם בעלה המנוח. כזכור, בחודש שעבר חלתה המלכה בקורונה, ולאחר שהחלימה השתתפה בביקור וירטואלי בבית החולים המלכותי בלונדון, לרגל הפתיחה הרשמית של מחלקה חדשה לטיפול בקורונה שנקראה על שמה.