תור שמשתרע על פני קילמוטרים: המונים מגיעים להיפרד מהמלכה

כ-750 אלף איש צפויים להגיע בימים הקרובים ללונדון, כדי לחלוף על פני ארונה של המלכה אליזבת' השנייה ולחלוק לה כבוד אחרון. רבים התקרבו לארון, לאחר שעות רבות של המתנה, הרכינו ראש ובכו. הארון יישאר בהיכל בווסטמינסטר עד ההלוויה ביום שני

זמן צפייה: 04:11

לאחר הטקסים הרשמיים של בית המלוכה - הגיע תורם של האזרחים: המוני בני אדם הגיעו היום (חמישי) ללונדון כדי לחלוף על פני ארונה של המלכה אליזבת' השנייה, שהלכה לעולמה בשבוע שעבר בגיל 96. הארון הוצב בהיכל הגדול בארמון ווסטימנסטר אתמול, לאחר מסע של ימים בסקוטלנד - ודרך ארמון בקינגהאם.

גורמי משטרה בריטיים צופים שיגיעו כ-750 אלף איש כדי לחלוק כבוד אחרון למלכה ולצפות בארון הקבורה, עת ניתנת ההזדמנות לקהל הרחב לחלוף על פני הארון בימים הקרובים, עד להלווייה שתיערך ביום שני. בעקבות כך, תורי ענק נוצרו לאורך הגדה הדרומית של נהר התמזה, לאורך 6 וחצי קילומטרים, והרשויות מעריכות שזמן ההמתנה בתור יגיע גם ל-35 שעות.

תורים בלונדון לאורך הלילה - יכולים לחכות 35 שעות בתור
תורים בלונדון לאורך הלילה - יכולים לחכות 35 שעות בתור | צילום: רויטרס

תומאס, צעיר בן 20 שהגיע עם אחיו להיפרד מהמלכה האם, חיכה בתור 14 שעות ואמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" שכאשר הגיע סוף סוף וראה את הארון הוא נדהם: "אתה עושה הכל כדי לחלוק כבוד עם הגברת הזו, ואחרי כל ההשקעה והמאמץ, כשאתה מגיע לרגע שלו חיכית אתה מוצף ברגשות, זה דבר עוצמתי".

רוב המבקרים הם בריטים, אולם לא כולם. אנדרו למשל הגיע ממינסוטה שבארצות הברית, ואמר שאמו הבריטית בת 82 ביקשה ממנו לייצג את המשפחה. רבים שהגיעו לארון המלכה הרכינו ראש כאות כבוד, חלקם בכו וניגבו דמעות.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2209151510' autoplay='0' credit='רויטרס' desc='' poster='' kid='1_csj33d8i' duration='']

אתמול יצאה תהלוכה מלכותית שהובילה את ארונה של המלכה על גבי כרכרת תותחים מארמון בקינגהאם אל ארמון ווסטמינסטר הידוע כבית הפרלמנט הבריטי. התהלוכה לוותה בירי תותחים וצלצוליו של שעון הביג-בן, כנהוג בטקס. השתתפו בו בין השאר המלך צ'ארלס השלישי ושני בניו הנסיכים וויליאם והארי.

ביום שני הקרוב תיקבר המלכה לצד בעלה המנוח פיליפ, בטקס מלכותי בהשתתפות מנהיגים ובני מלוכה מכל העולם. נציג ישראל בהלוויה יהיה הנשיא, יצחק הרצוג, ובנוסף ינכחו בהלוויה נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורעייתו ג'יל, ראשי ממשלות ניו זילנד ואוסטרליה, שנמנים עם חבר העמים הבריטי, קיסר וקיסרית יפן, נשיא גרמניה, נשיא אירלנד מלך ומלכת בלגיה, מלך ומלכת ספרד וכן מלך ומלכת הולנד. שגרירות בריטניה הזמינה את צפון קוריאה לשלוח נציג להלוויה, זאת על אף שנציגים מאפגניסטן, סוריה ו-ונצואלה שנחשבות כמדינות טוטליטריות לא הוזמנו.