החשוד בתכנון התנקשות בדיפלומט ישראלי בשליחות איראן נחקר ע"י המוסד - ושוחרר

סוחר סמים איראני נעצר ונחקר לאחרונה באיראן, והודה שפעל מטעם הכוחות המיוחדים של משמרות המהפכה בניסיון התנקשות. בין יעדיו היו דיפלומט ישראלי ששוהה בטורקיה, מפקד אמריקני בכיר בגרמניה ועיתונאי צרפתי. הוא נחקר על ידי המוסד באיראן והוחלט לשחררו לבסוף

זמן צפייה: 01:43

הותר לפרסום הערב (שבת) כי סוחר סמים איראני נעצר ונחקר לאחרונה באיראן, והודה בחקירתו כי פעל מטעם הכוחות המיוחדים של משמרות המהפכה, "כוח קודס", במטרה להתנקש במספר גורמים מערביים באירופה. חקירת המתנקש התבצעה על ידי המוסד בביתו על אדמת איראן ובסיומה הוחלט לשחררו ולא לחטוף אותו מאיראן.

החשוד, מנסור רסולי, נשמע בהקלטה מודה שפעל בשליחות איראן ומשמרות המהפכה. בין יעדיו היו מפקד בכיר בכוחות האמריקנים בגרמניה, דיפלומט ישראלי העובד בקונסוליה בטורקיה, ועיתונאי צרפתי. רסולי העיד שנשלח להקים רשת מבצעית מקרב גורמים זרים. עוד הוא אמר כי הוא נשלח להתנקש בחייהן של שלוש מטרות מערביות עבור הרפובליקה האיסלמית האיראנית.

לטענת ערוץ האופוזיציה האיראני, הפעלתו של סוחר הסמים לטובת פיגועי טרור היא חלק משיטה חדשה של גופי הביטחון באיראן, המתבססים על עבריינים בעלי רשת קשרים מחוץ לאיראן, על מנת לטשטש את טביעת האצבע של המשטר. שלושת היעדים לחיסול מצטרפים לשורה ארוכה של גורמים מערביים וגורמי אופוזיציה שהיו בשנים האחרונות על הכוונת של כח קדס, בדגש על יחידה 840, זרוע הטרור הארוכה של איראן ברחבי העולם.

בזכות שיתוף פעולה הדוק בין המוסד לשירותי הביון בעולם, מסוכלים נסיונות אלה פעם אחר פעם. כך מבהירים לטהרן שהעולם מודע לפעילות הטרור שאיראן מובילה וימשיך לפעול נגדן. הסיכול המוצלח של הניסיון האיראני לפגוע הוא עוד חוליה בשרשרת סיכולים של פיגועים מתוכננים בתקופה האחרונה.

בשנה האחרונה הצליח המוסד לסכל עשרות פיגועים דומים, בשיתוף פעולה עם ארגוני ביון שותפים בכל רחבי העולם. המשותף לכל הפיגועים היא העובדה שכולם תוכננו על ידי משמרות המהפכה האיראניים וכוח קודס שפועל כחלק בלתי נפרד ממנו.

ההנהגה האירנית היא זו שהנחתה את זרועות הטרור שלה ובהם משמרות המהפכה וכוח קודס, לפגוע במטרות יהודיות וישראליות ברחבי העולם. הפיגוע שסוכל באיסטנבול מצטרף לניסיונות קודמים שסוכלו בקפריסין, קניה, תורכיה, קולומביה ועוד.