דיווח: אפליקציית ריגול ישראלית נוספת נמכרה ב-10 מדינות

ה"וושינגטון פוסט" מפרסם כי אפליקציית "QuaDream" הישראלית שימשה לתקיפת עיתונאים ופוליטיקאים באמריקה הלטינית, אסיה, אירופה והמזרח התיכון, וזוהו יותר מחמישה קורבנות - כולם פעילי חברה אזרחית

אפליקציות באייפון
אפליקציות באייפון | צילום: pexels

אפליקציית ריגול ישראלית נוספת נמכרה ב-10 מדינות, כך מדווח הערב (שלישי) ה"וושינגטון פוסט". לפי הדיווח, אפליקציית "QuaDream" הישראלית שימשה לתקיפת עיתונאים ופוליטיקאים באמריקה הלטינית, אסיה, אירופה והמזרח התיכון, זאת לפי מחקר חדש שערכו מיקרוסופט ו"Citizen Lab" מאוניברסיטת טורנטו.

לפי "Citizen Lab", אותרו שרתי "QuaDream" בישראל, בולגריה, צ'כיה, הונגריה, רומניה, גאנה, מקסיקו, סינגפור, איחוד האמירויות ואוזבקיסטן. האפליקציה פעלה במתקפה נגד מכשירי אייפון שהריצו את גרסה 14 של מערכת ההפעלה iOS.

החלק הטכני של המחקר מתבסס על ניתוח של שתי דוגמאות של תוכנות ריגול למכשירי iOS, שמיקרוסופט סיפקה ל"Citizen Lab". הדוגמה הראשונה הייתה רכיב הורדה שאמור לייצא מידע בסיסי על המכשיר המותקף, ולאפשר את התקנת הרוגלה עצמה.

ריגול, סייבר, מחשב, מקלדת
ריגול (אילוסטרציה)

הדוגמה השנייה היא הרוגלה המלאה, אשר מסוגלת להקליט שיחות טלפון, להקליט שיחות בסביבת המכשיר המותקף, להפעיל את מצלמותיו, לייצא מידע ששמור בו ולאתר את מיקום המכשיר. במחקר הצליחו לזהות יותר מחמישה קורבנות, כולם פעילי חברה אזרחית.