הטייס מת במהלך טיסה - המטוס נאלץ לבצע נחיתת חירום

שלוש שעות לאחר שהמריאה ממיאמי לכיוון סנטיאגו בירת צ'ילה, טיסה של חברת תעופה צ'יליאנית נאלצה לנחות נחיתת חירום בפנמה - אחרי שהקפטן בן ה-56 התמוטט ומת בשירותי המטוס. סיבת המוות: ככל הנראה דום לב. "ניסינו להציל אותו אבל לא היו מספיק משאבים על הטיסה"

קפטן הטיסה, איוון אנדור מטוס
קפטן הטיסה, איוון אנדור | צילום: מתוך פייסבוק

טיסה מסחרית של "לאטאם", חברת התעופה של צ'ילה, שהמריאה ממיאמי, פלורידה בארצות הברית לסנטיאגו בירת צ'ילה נאלצה לנחות נחיתת חירום בפנמה - לאחר שהטייס מת במהלך הטיסה, כך דווח אמש (רביעי) ב"ניו יורק פוסט".

איוון אנדאור, בן 56, היה הקפטן של מטוס הבואינג 787, והוא התמוטט ומת בשירותי המטוס שלוש שעות לאחר שהטיסה המריאה ממיאמי ביום ראשון בלילה, בשעה שעל המטוס היו 271 נוסעים ואנשי צוות. בעקבות כך, שני טייסי המשנה שלו נאלצו לבצע נחיתת חירום בנמל התעופה הבינלאומי טוקומן בפנמה סיטי שבפנמה, סיבת המוות היא ככל הנראה דום לב, כך לפי דיווח ברשת "סאן".

אחות ושני רופאים על הסיפון מיהרו לנסות להציל את הטייס, אך ללא הצלחה. "למרבה הצער, לא הייתה לנו את האספקה ​​הדרושה או המספיקה לביצוע החייאה טובה", אמרה האחות, שזוהתה רק כאיזדורה ברשתות החברתיות, "לאטאם צריכה לשפר את נושא הפרוטוקול במקרה של מצבי חירום בריאותיים ורפואיים כמו אלה שבהם ניתן להציל חיים אבל יש צורך במשאבים".

קפטן הטיסה, איוון אנדור מטוס
קפטן הטיסה, איוון אנדור | צילום: מתוך פייסבוק

אחד הנוסעים אמר שטייס המשנה שאל אם יש רופאים על המטוס כ-40 דקות לאחר ההמראה. "הם אמרו לנו שאנחנו הולכים לנחות כי הטייס חש ברע וכשהגענו ביקשו שנפנה את המטוס כי המצב החמיר", סיפר הנוסע. הנוסעים שוכנו בבתי מלון בפנמה סיטי והטיסה חודשה ביום שלישי.

מחברת התעופה נמסר: "כל הפרוטוקולים הדרושים בוצעו במהלך הטיסה כדי להציל את חייו של הטייס. לרוע המזל, לאחר הנחיתה וקבלת סיוע רפואי נוסף, הוא נפטר. קבוצת 'לאטאם' עצובה מאד מהאירוע הזה ומנצלת את ההזדמנות כדי להביע את מרב התנחומים הכנים למשפחת העובד שלנו".