אחרי 3 שבועות: הכלבה שנעלמה בשדה"ת העמוס בעולם אותרה בשלום

פאולה רודריגז טסה יחד עם כלבתה מאיה בת ה-6 מביתה שברפובליקה הדומיניקנית לחופשה בקליפורניה, ובמהלך עצירת ביניים באטלנטה פתחו אנשי הצוות של "דלתא איירליינס" את דלת הכלוב של מאיה - והיא נעלמה. אחרי שבועות של חוסר אונים היא נמצאה באזור המטענים - ופאולה יכולה הייתה לנשום לרווחה. "כולם יודעים מה המשמעות שלה עבורי"

הכלבה מאיה בעלי חיים
הכלבה מאיה | צילום: Hartsfield-Jackson Airport

הכלבה מאיה בת ה-6 אבדה לפני כמעט חודש בנמל התעופה הארטפילד-ג'קסון שבאטלנטה ארה"ב, הנחשב העמוס ביותר בעולם, ואחרי הרבה כאב לב וחרדה, הבעלים שלה פאולה רודריגז יכולה סוף סוף לנשום לרווחה - לאחר שהכלבה הנעדרת נמצאה בשלום, כך דווח אתמול (ראשון) ברשת CNN.

צוות התפעול של שדה התעופה מצא את מאיה מסתתרת באזור המטען הצפוני, ולפי פוסט ברשת החברתית X שצויץ על ידי גורמים בנמל התעופה, הכלבה "עייפה אך נראית בריאה, היא הועברה לווטרינר וצפויה לחזור הביתה בקרוב".

ב-18 באוגוסט, רודריגז ומאיה יצאו למסע מביתן ברפובליקה הדומיניקנית לקליפורניה לחופשה בת שבועיים. עם זאת, כאשר הגיעו לאטלנטה לעצירת ביניים, צוות בקרת הגבולות הודיע לרודריגז כי אשרת התייר שלה אינה עומדת בדרישות, ביטלו את הויזה שלה ואמרו לה שהיא תצטרך לחזור הביתה בטיסה הבאה. עם הטיסה הבאה לפונטה קאנה שברפובליקה שתוכננה למחרת, רודריגז התמודדה עם המציאות המטרידה של בילוי לילי לבד בבית מעצר, מופרדת מחברתה האהובה.

פאולה רודריגז והכלבה מאיה שדה תעופה אטלנטה
פאולה רודריגז והכלבה מאיה | צילום: Paula Rodriguez

"הם התקשרו לסוכן חברת התעופה דלתא, שלקח ממני את מאיה", אמרה רודריגז ל-CNN. למחרת, רודריגז הגיעה לשער הטיסה שלה מוקדם, מחכה בקוצר רוח למפגש המחודש שלה עם מאיה, אך לחרדתה, היא מעולם לא הגיעה.

מכיוון שהיא לא יכלה להישאר בארה"ב יותר מ-24 שעות ללא ויזה, לרודריגז לא הייתה ברירה אלא לעלות על הטיסה לפונטה קאנה ללא מאיה, חוויה שלדבריה גרמה לה להתקף פאניקה במהלך הטיסה חזרה הביתה. "כל מי שמכיר אותי יודע מה המשמעות שלה עבורי. אני לא הולכת לשום מקום בלעדיה, היא מתנהגת כל כך יפה שאני לוקחת אותה אפילו למסעדות, ממש לכל מקום" אמרה רודריגז על חיית המחמד האהובה שלה.

יומיים אחרי שמאיה נעלמה, נציג דלתא יצר קשר עם רודריגז ובישר לה את החדשות המצערות: "הוא אמר שהצוות פתח את הכלוב שלה על המסלול בעת שהיא הועברה לטיסה על המסלול, והיא ברחה לאמצע המסלול". למרות השיחות הבלתי פוסקות של רודריגז לדלתא לעדכונים, חלפו שבועות מבלי שקיבלה מידע חדש.

דובר החברה אמר בעבר ל-CNN בהצהרה: "צוותי דלתא עובדים כדי לאתר ולאחד מחדש את חיית המחמד עם הלקוחה ואנחנו נשארים בקשר איתה כדי לספק עדכונים. אנשי דלתא חשים דאגה עמוקה ללקוחה ולכלבה ואנו מחויבים למאמצי חיפוש מתמשכים, בשיתוף פעולה הדוק עם מחלקת התעופה של עיריית אטלנטה וגורמים אחרים".

לאחר שאשרת התייר שלה בוטלה, רודריגז שלחה את אמה לאטלנטה כדי להצטרף למאמצי החיפוש בשטח העצום של 4,000 דונם של נמל התעופה. בעבר היא תיארה את החוויה שעברה כ"סיוט".