גלובוס הזהב 2023: "הפייבלמנים" הוא סרט הדרמה הטוב ביותר

הטקס האמריקני היוקרתי לסרטי קולנוע וסדרות טלוויזיה נערך בפעם ה-80, במסגרתו סטיבן ספילברג זכה גם בתואר הבמאי הטוב ביותר. "בית הדרקון" זכתה בתואר סדרת הדרמה הטובה ביותר, ו"הלוטוס הלבן" בקטגוריית המיני-סדרה. הסרט הקומי "רוחות אינשירין" קטף שלושה פרסים, זנדאיה מ"אופוריה" היא השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה, ואוסטין באטלר השחקן הטוב ביותר לסרט דרמה

זמן צפייה: 02:23

טקס גלובוס הזהב לשנת 2023 התקיים הלילה (רביעי) בבוורלי הילס שבקליפורניה, וחילק פרסים לסרטים ולסדרות הטובים ביותר, וכמו כן לשחקנים הטובים ביותר. במסגרת הטקס ה-80 במספרו, זכה סטיבן ספילברג בתואר הבמאי הטוב ביותר, וסרטו "הפייבלמנים", בתואר סרט הדרמה הטוב ביותר. את התואר סדרת הדרמה הטובה ביותר קטפה "בית הדרקון", סדרת הבית של "משחקי הכס".

"הלוטוס הלבן" המשיכה בהצלחה שלה מטקס האמי, וזכתה בקטגוריית המיני-סדרה הטובה ביותר, כשהשחקנית ג'ניפר קולידג' זכתה בתואר שחקנית המשנה הטובה ביותר במיני-סדרה על הופעתה ב"לוטוס". בתואר הסדרה הקומית הטובה ביותר זכתה "בית הספר היסודי אבוט", שקטפה גם את פרס השחקנית הקומית הטובה ביותר בסדרה, עם זכייה של קווינטה ברנסון, ואת פרס שחקן המשנה הטוב ביותר בטלוויזיה בזכות זכייה של טיילר ג'יימס וויליאמס.

שחקניות ''בית הדרקון'' מקבלות את הפרס לסדרת הטלוויזיה הטובה ביותר
שחקניות ''בית הדרקון'' מקבלות את הפרס לסדרת הטלוויזיה הטובה ביותר | צילום: רויטרס

בתואר השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה זכתה זנדאיה על הופעתה ב"אופוריה", ובתואר המקביל לגברים זכה קווין קוסטנר בזכות הופעתו בסדרה "ילוסטון". בתואר השחקן הטוב ביותר בסדרה קומית זכה ג'רמי אלן וויט על תפקידו סדרת הדרמה "הדוב". בתואר שחקנית המשנה הטובה ביותר בטלוויזיה זכתה ג'וליה גארנר על תפקידה ב"אוזרק" של נטפליקס.

בפרס הסרט הקומי הטוב ביותר זכה "רוחות אינישירין", שקטף גם את תואר התסריט הטוב ביותר, ואת תואר השחקן הטוב ביותר בסרט קומי - קולין פארל. השחקנית הטובה ביותר בסרט דרמה היא קייט בלנשט על הופעתה בסרט "טאר", כשאוסטין באטלר זכה בפרס המקביל בזכות הופעתו בסרט אודות אלביס פרסלי, "אלביס".

בתואר השחקנית הטובה ביותר סרט קומי זכתה מישל יאו על "הכל בכל מקום בבת אחת", כשבמסגרתו זכה קה הוי קוואן בתואר שחקן המשנה הטוב ביותר. שחקנית המשנה הטובה ביותר היא אנג'לה באסט, מהסרט "הפנתר השחור: וואקנדה לנצח". אוון פיטרס זכה בתואר השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה על הופעתו ב"דאהמר".

אוון פיטרס עם הפרס שקיבל על תפקידו הראשי בסדרה ''דאהמר - מפלצת: סיפורו של ג'פרי דאהמר''
אוון פיטרס עם הפרס שקיבל על תפקידו הראשי בסדרה ''דאהמר - מפלצת: סיפורו של ג'פרי דאהמר'' | צילום: רויטרס

בתואר סרט האנימציה הטוב ביותר זכה "גיירמו דל טורו מציג: פינוקיו", והסרט הטוב ביותר שאינו באנגלית הוא "ארגנטינה, 1985". בפרס השיר המקורי הטוב ביותר זכה "RRR", ובפרס על המוזיקה המקורית הטובה ביותר זכה הסרט "בבילון".