פוטין מאיים: "נשקול את תגובתנו אם המערב יסרב לדרישותינו הביטחוניות"

ברקע ההסלמה במזרח אירופה, נשיא רוסיה מפעיל לחץ על המערב לספק לו ערבויות ביטחוניות לפיהן תיעצר התפשטות כוחות נאט"ו מזרחה ותמנע הצטרפותה של אוקראינה לברית. פוטין: "הם לקחו את זה לשלב בו אנחנו מוכרחים להגיד להם 'תעצרו'"

ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה
ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה | צילום: רויטרס

ההסלמה בגבול אוקראינה: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שלח מסר מאיים למערב, לפיו "נשקול את תגובתנו את דרישותינו הביטחוניות לא ייענו". כידוע, פוטין ממשיך להפעיל לחץ על המערב לספק לו ערבויות ביטחוניות לפיהן תיעצר התפשטות כוחות נאט"ו מזרחה ותמנע הצטרפותה של אוקראינה לברית. "הם דחפו אותנו לגבול שאנו לא יכולים לחצות. הם לקחו את זה לשלב שבו אנחנו חייבים להגיד להם 'תעצרו'", אמר פוטין.

במקביל, מוקדם יותר השבוע כ-10,000 חיילים רוסים עזבו את גבול אוקראינה, זאת לאחר תרגיל צבאי שנמשך חודש בגבול. לפי הקרמלין, החיילים חזרו לבסיסי הקבע שלהם. הדיווחים מרוסיה מגיעים ברקע החשש של המערב מפלישה צבאית רוסית לאוקראינה כבר בתחילת השנה הבאה.

טנק רוסי במסגרת אימונים בגבול אוקראינה
טנק רוסי במסגרת אימונים בגבול אוקראינה | צילום: רויטרס

כזכור, צילומי לווין חדשים שפורסמו לפני יומיים על ידי חברת צילומי הלוויין הפרטית "MAXAR" המבוססת בארה"ב, חשפו כי רוסיה ממשיכה לבנות את כוחה הצבאי בגבול עם אוקראינה, כאשר בבסיס חצי האי קרים, אותו כידוע סיפחה רוסיה באלימות ובניגוד לחוק הבינלאומי ב-2014, נצפו מאות כלי רכב משוריינים וטנקים. לצורך השוואה, בתמונות שצילמה החברה באוקטובר האחרון - הבסיס בחצי האי קרים היה חצי ריק.

כזכור, בשבוע שעבר וברקע המשך ההסלמה בגבול מזרח אירופה, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שלח מסר תקיף לארה"ב לפיו "לרוסיה אין מקום לסגת מול ארצות הברית בעניין אוקראינה. נאלץ להגיב בקשיחות אלא אם המערב ינטוש את הקו האגרסיבי שלו". בד בבד, דחתה רוסיה את האשמותיהם של ארה"ב ואוקראינה כי היא מתכננת פלישה צבאית לאוקריאנה כבר בחדוש הבא, באמצעות כ-100 אלף חיילים וציוד צבאי שהעבירה לגבול בחודשים האחרונים.

כוחות צבא רוסיים בגבול אוקראינה
כוחות צבא רוסיים בגבול אוקראינה | צילום: MAXAE / REUTERS