פוטין מודה: "אחרי התפרקות ברית המועצות נאלצתי לעבוד כנהג מונית"

הסוכנות הרוסית הבינלאומית למידע פירסמה ציטוט של נשיא רוסיה, שבו נשמע מודה כי לא נעים לו לדבר על התקופה שבה עבד כנהג מונית. במסגרת סרט דוקומנטרי בנושא, צוטט פוטין אומר כי "עבודה זו נועדה לאפשר לו להסתדר מבחינה כלכלית"

פוטין, מונית, רוסיה, ברית המועצות
פוטין והמונית | צילום: רויטרס, שאטרסטוק

עברו הסודי של ולדימיר פוטין: הסוכנות הרוסית הבינלאומית למידע פירסמה אתמול (ראשון) ציטוט של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שבו נשמע מודה כי בתקופת התפרקות ברית המועצות נאלץ לשמש כנהג מונית.

דבריו תועדו במסגרת סרט דוקומנטרי שעתיד לצאת בקרוב בגרסה מדובבת לאנגלית, ונקרא "Russia. Recent History". על פי הדיווח מטעם הסוכנות, פוטין טען בקטעים מן הסרט כי לא נעים לו לדבר על תקופתו כנהג מונית. לדבריו, מדובר במשרה שנאלץ לשאת על עצמו בזמן שקונן על פירוקה של ברית המועצות.

נשיא רוסיה צוטט באחד מקטעי הסרט כשהוא אומר: "אחרי הכל, מה זו ההתפרקות של ברית המועצות? זאת ההתפרקות של רוסיה ההיסטורית, שכונתה בשם 'ברית המועצות'". לפי הסוכנות, פוטין תועד מודה בסרט כי עבודה זו נועדה לאפשר לו להסתדר מבחינה כלכלית. זאת לאחר ששימש עברו כסוכן לשעבר של הק.ג.ב., הגוף המרכזי שעסק בריגול והיה ארגון הביון והמשטרה החשאית של ברית המועצות.

כמו כן, פוטין העיד כי נבהל מהתפרקותה של ברית המועצות, וטען בעבר כי מדובר ב"אסון הגאו-פוליטי הגדול ביותר של המאה ה-20". לדבריו, התפוררותה של בריה"מ לפני כשלושה עשורים נותרה בגדר טרגדיה עבור מרבית האזרחים באזור.