לראשונה מאז השתלט על המדינה: טליבאן ביצע הוצאה להורג פומבית

בהודעה הרשמית שנמסרה מטעם דובר הארגון זביהוללה מוג'אהיד, הוא הדגיש את כוונותיהם של השליטים באמירות האיסלאמית להנהיג מדיניות נוקשה תוך שהם נצמדים לפרשנות הארגון לחוקי השריעה

לוחמי לוחמים טליבאן אפגניסטן קאבול
לוחמי טליבאן בקאבול (ארכיון) | צילום: רויטרס

שלטונות הטליבאן באפגינסטן הוציאו היום (רביעי) להורג תושב מקומי שהורשע בהריגה, בהוצאה להורג הפומבית הראשונה שהתקיימה במדינה, מאז השתלט ארגון הטרור הסוני על אפגניסטן בחודש אוגוסט 2021. לאחר ההוצאה להורג, דובר הטליבאן זביהוללה מוג'אהיד פרסם הודעה רשמית ובה הדגיש את כוונותיהם של השליטים באמירות האיסלאמית להנהיג מדיניות נוקשה, תוך שהם נצמדים לפרשנות של הארגון לחוקי השריעה.

לדבריו של דובר הארגון, ההוצאה להורג הפומבית נערכה במערב מחוז פראה (1 מ-34 מחוזות אפגניסטן) כשמאות בני אדם הגיעו לצפות ב"מחזה", ביניהם גם בכירים רבים מטעם צמרת הארגון במחוז וגם כאלה שהגיעו במיוחד מהבירה קאבול. "ההחלטה לבצע את העונש התקבלה בזהירות רבה", אמר מוג'אהיד, שהוסיף וטען כי "ההחלטה התקבלה לאחר אישור של שלושה מבתי המשפט הגבוהים במדינה, ולאחר אישורו של המנהיג העליון של הטליבאן הייבתוללה אח'ונדזאדה".

האיש שהוצא להורג - שמו טאג'מיר, הורשע בהריגת אדם אחר לפני חמש שנים. לאחר שהרג אותו, גנב לו את האופנוע ואת הטלפון הנייד שלו. למרות שהפשע בוצע לפני חמש שנים, עוד לפני שהטליבאן השתלט על המדינה, טאג'מיר נעצר (לא צוין מתי) והוא הודה בהריגה. מי ש"הוציא" להורג את טאג'מיר הוא אביו של הקורבן.

בתקופת שלטון הטליבאן הקודם, אי אז בסוף שנות ה-90, הוצאות פומביות להורג היו דבר שבשגרה. לאחר שהשתלט על המדינה מחדש פעם נוספת בחודש אוגוסט 2021, הארגון "התחייב" בפני הקהילה הבינלאומית שיאפשר זכויות נשים ומיעוטים, כמו גם זכויות וחירות לכל תושבי האמירות. אלא שבפועל, שלטונות הטליבאן הגביל את החופש של תושבי אפגניסטן לרבות זה של הנשים במדינה, והחריפו את הענישה שהפכה ברוטלית ואכזרית.