בין פעילי האקלים שעצרה המשטרה בלונדון: רב בן 77

ג'פרי ניומן נעצר אתמול בלונדון כשהשתתף בהפגנה נגד מוסדות פיננסיים, שמשקיעים כספים באנרגיה "הרסנית", לטענת המוחים. בדרכו חזרה מתפילת השחרית, חסם ניומן את התנועה בכביש מרכזי - ונעצר

רב בן 77 בשם ג'פרי ניומן היה בין עשרות המפגינים שנעצרו אתמול (שני) בלונדון, לאחר שחסמו את התנועה באזור מרכז העסקים של העיר, כך פורסם בעיתון "הגרדיאן". המפגינים מחו על שינויי האקלים המתרחשים בתקופתנו והפנו אצבע מאשימה כלפי חברות המממנות ומרוויחות, לטענתם, ממשבר האקלים ומיקדו את פעילותם נגד מרכזי העסקים.

המפגינים והתיישבו על הכביש מחוץ לבנק אנגליה בעיר והודיעו כי "מחאתם נועדה לשבש את המערכת שאחראית למשבר הסביבתי". כמו כן הוסיפו המפגינים אמרו שמעתה יתמקדו במוסדות הפיננסיים "המממנים הרס סביבתי".

הרב ג'פרי ניומן חוסם את הכביש בלונדון לפני שנעצר
הרב ג'פרי ניומן חוסם את הכביש בלונדון לפני שנעצר | צילום: רויטרס

ניומן, רב בבית הכנסת הרפורמי במחוז פינצ'לי, כרע על ברכיו באמצע רחוב לומברד, מול הבנק, מיד לאחר שסיים את תפילת השחרית בבית הכנסת באותו הבוקר. הוא נגרר בכוח על ידי שוטרים, שבשלב מסוים הפילו אותו על הרצפה, לאחר שסירב ללכת איתם בכוחות עצמו.

לפני שנלקח על ידי המשטרה אמר ניומן: "אנו נמצאים בפתחו של אסון גדול. אם עליי להיעצר כדי לעורר מודעות לנושא, זה בהחלט שווה את זה. הפעילות שלנו עשויה להיראות כוחנית אך מאחוריה עומדת בנייה מחדש, והוכחה לכך שחברה יכולה לתפקד טוב יותר כאשר אנשים משתפים פעולה".

מיום שני הקודם נעצרו לדברי משטרת לונדון 1,405 בני אדם במסגרת ההפגנות נגד ההתחממות הגלובלית. הפוקוס על מוסדות פיננסיים הגיע לאחר תחקיר של עיתון "הגרדיאן", שגילה כי שלושת מנהלי הכספים הגדולים בעולם השקיעו 300 מיליארד דולרים בדלק מאובנים, תוך שימוש בכספי חסכונות פרטיים וכספי פנסיה של לקוחות.