תגובה לצו של טראמפ: אירן תאסור כניסת אמריקנים לשטחה

משרד החוץ האירני הצהיר כי מעתה ייאסר על אזרחים אמריקנים להיכנס לשטחה. "הצו הנשיאותי הוא עלבון לעולם האיסלמי"

צילום ארכיון (רויטרס)

אירן הודיעה כי החליטה לאסור על כניסת אזרחים אמריקנים לשטחה, בתגובה לצו הטרי של הנשיא טראמפ המגביל באופן דרמטי את כניסתם של אזרחי שבע מדינות מוסלמיות לתחומי ארצות הברית - בהן גם אירן. לפי הצהרת דובר משרד החוץ האירני, "האיסור הוא עלבון ברור לעולם האיסלמי, ובמיוחד לאומה הנפלאה אירן".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בתוך כך, שני אזרחים עירקיים הודיעו כי בכונותם לתבוע את ממשלת ארצות הברית ואת הנשיא טראמפ, לאחר שנעצרו בנמל תעופה בעת שניסו להיכנס לארצות הברית - חרף העובדה כי קיבלו ויזה כחוק. השניים נעצרו אתמול בעקבות הצו הנשיאותי של טראמפ.

אחד מהעצורים, חאמיד חאליד דארוויש, עבד בעבר כמתורגמן עבור צבא ארצות הברית במלחמה בעירק. הוא שוחרר ממעצר רק הבוקר, ועם שחרורו אמר: "אמריקה היא ארץ החופש, היא האומה הגדולה מכולן". כשנשאל לגבי דעתו על טראמפ, השיב: "אני מחבב אותו, אך אינני מכיר אותו". עוד ציין כי הופרד ממשפחתו בעת המעצר.

כניסתו של דארוויש לארצות הברית אושרה לבסוף בזכות סעיף החרגה המופיע בצו, ומתיר למחלקה לבטחון המולדת לבצע בדיקה מיוחדת על בסיס פרטני ולהתיר את כניסתם של יחידים בהתאם. למרבה האירוניה, דארוויש זכה לוויזה מיוחדת ממש ביום השבעתו של טראמפ לנשיאות, בזכות עבודתו הממושכת עם צבא ארצות הברית במשך עשור.

העצור השני, חאידר סאמיר עבדולקאלק אלשאווי, עדיין מוחזק במעצר. על פי כתב התביעה, אלשאווי קיבל אישור לוויזה מוקדם יותר החודש על מנת לבקר את אשתו ובנו, שזכו למעמד פליטים במדינה בזכות קשרי אשתו עם צבא ארצות הברית.