מקסיקו: החלה בניית השכונה הראשונה בעולם בעזרת מדפסת תלת ממד

חברה אמריקנית ללא מטרות רווח מצאה פתרון יצירתי במיוחד למצוקת הדיור - והשלימה את הדפסתם של שני בתים באזור עני במיוחד במדינת טבסקו. בהמשך צפויים להיבנות 500 בתים נוספים באותו אופן

זמן צפייה: 01:53

מצוקת הדיור היא תופעה כלל עולמית, חוצת גבולות ויבשות, שהנפגעות המרכזיות ממנה, הן האוכלוסיות החלשות ביותר. לא מעט פתרונות כבר הוצעו לבעיה האקוטית הזאת, כולל כאלה יצירתיים במיוחד. בשבוע האחרון השלימה חברה אמריקנית ללא מטרות רווח הפועלת מסן פרנסיסקו בשם "ניו סטורי", את הדפסתם של שני בתים שיהיו חלק מהשכונה הראשונה בעולם שנבנית באמצעות מדפסת תלת ממד. השכונה מוקמת באזור עני במיוחד, במדינת טבסקו שבמקסיקו.

הבנייה באמצעות מדפסת התלת מימד נמשכה 24 שעות בלבד, והתושבים החדשים המאושרים הן משפחות מקומיות, שהמשותף לכולן הוא עוני מחפיר, המתבטא במשכורת של פחות משלושה דולרים ליום לכל משפחה ומגורים במבנים העשויים מפח או מעץ. כאלה שמתקשים לעמוד מול רעידות אדמה ופגעי מזג האוויר. בחברה מבטיחים שזוהי רק ההתחלה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

לא רק ברזים: אלו פריטי בתי המלון הנגנבים ביותר

מתנה לכריסמס: נחש פיתון באורך שלושה מטרים בעץ חג המולד

עובר ולא שב: התעוררה וגילתה ש-37 מיליון דולר הופקדו בחשבונה

הדמיית המדפסת תלת מימד בעבודה
הדמיית המדפסת תלת מימד בעבודה | צילום: חדשות 13

ברט האגלר, מנכ"ל ומייסד "ניו סטורי" סיפר כי "מטרת השלב הראשון של הפיתוח הזה היא 50 בתים במקסיקו" וכי "התוכנית לטווח הארוך של הפיתוח הזה היא 500 בתים בסך הכול". את הפרויקט הזה השלימה "ניו סטורי" בסיוע ארגונים מקומיים והממשלה המקסיקנית, ובשיתוף עם חברת "אייקון" האמריקנית, שמתמחה בבניית בתים באמצעות טכנולוגיית תלת ממד במדינות מתפתחות ברחבי העולם.

על פי ההערכות, יותר מ-1.6 מיליארד בני אדם ברחבי העולם חיים במבנים שאינם יאים למגורים. עלות בניית בית באמצעות מדפסת תלת מימד היא פחות מ-4,000 דולרים, סכום שללא ספק הופך את הפתרון הזה לנגיש הרבה יותר. מה שבטוח הוא שכדי לפתור את הבעיה הכלל-עולמית הזו, צריך לא מעט חשיבה מחוץ לקופסא.