הדוקו שמסעיר את בריטניה: הנסיכה דיאנה הזהירה מפני מוות בתאונה

סדרה בת ארבעה פרקים מציגה שוב את פרשת מותה של הנסיכה לפני 25 שנה. באחד הפרקים מסופר כיצד דיאנה אמרה לעורך דינה, שנתיים לפני המוות, שהיא חוששת שמנסים להרוג אותה בתאונת דרכים ולביים כשל בבלמים

הנסיכה דיאנה
הנסיכה דיאנה | צילום: GettyImages/אימג'בנק

הממלכה המאוחדת סוערת היום (ראשון) בעקבות גילויים חדשים בדבר מותה של הנסיכה דיאנה, בסרט דוקומנטרי שעלה אתמול בטלוויזיה הבריטית לציון 25 שנים למותה - "חוקרים את דיאנה: מוות בפריז".

הסרט, שמורכב מארבעה חלקים, מסקר לראשונה את החקירות הפליליות שנפתחו במשטרת צרפת בעקבות תאונת הדרכים בפריז בשנת 1997, בה נהרגו דיאנה נסיכת ווילס, אשתו לשעבר של הנסיך צ'ארלס, ובן-זוגה דודי אל-פאייד, בנו של המיליונר המצרי-בריטי מוחמד אל-פאייד. צילומי הסרט מראים חוקרים וקציני משטרה שחלקם מדברים לראשונה בחייהם על החקירות.

הנסיכה דיאנה
הנסיכה דיאנה | צילום: שאטרסטוק

בפרק הראשון ששודר אתמול נחשף כי שנתיים לפני התאונה דיברה דיאנה עם עורך דינה והמקורב אליה, לורד ויקטור מישקון, והעלתה בפניו חשש שתמות בתאונת דרכים מבוימת. לאחר התאונה לורד מישקון סר לתחנת המשטרה הבריטית ומסר להם את הפרטים, שם חוקר בכיר תימלל את מישקון והכניס את הנייר לכספת.

כעת מתברר כי הנייר הזה הועבר למשטרת צרפת רק שש שנים לאחר התאונה. לא רק זאת, אלא שגם אחיה ואחותה של דיאנה התוודעו לנייר זה יותר מעשור לאחר מותה.

ישנן השערות בנוגע לגורלה של פיסת הנייר הזו, שעליה דבריו של לורד מישקון, כאשר גורמים מסוימים טוענים שישנה תוספת בכתב יד אחר שנכתבה שנים לאחר המכתב המקורי. הסיבה לתוספת היא, לטענת אותם גורמים, כדי לכפות על העובדה שהנייר לא הועבר לרשויות צרפת קודם לכן.

הנסיך הארי, הנסיך ויליאם והנסיך צ'רלס בהלוויית הנסיכה דיאנה, 1997 | צילום: רויטרס

לדברי מישקון כאשר מסר את הקלטות לתחנת המשטרה, הנסיכה דיאנה אמרה לו שיהיו מאמצים להיפטר ממנה, אולי בתאונה מבוימת שתיראה כאילו היה כשל בבלמים - או אולי שתהיה חלק מתאונה ותיפצע קשות, כך שיווצר הרושם שהיא אינה צלולה ומאוזנת.

לדברי עורך דינו של מוחמד אל-פאייד, אביב של דודי בן זוגה של דיאנה, הפתק ובו נכתבו דבריה של דיאנה, על פי עדותו של לורד מישקון, הוא משמעותי. "אם היית שוטר שחוקר את המקרה, היית רוצה להעביר את כל פרטי החקירה לצרפת, אך הם לא עשו זאת. הם תקעו את הנייר בכספת ולא חשפו אותו".