"בריונות מפחידה": הנסיך הארי תובע כלי תקשורת שהשמיץ את אשתו

צהובון בריטי פרסם מכתב פרטי ששלחה הדוכסית מייגן מרקל לאביה - וקיבל כתב תביעה; הארי: "אשתי הפכה קורבן של השמצה. איבדתי את אמי ועכשיו אני רואה את אשתי נופלת"

זמן צפייה: 00:19

הנסיך הארי הוציא אתמול (שלישי) הודעה לתקשורת שבה כתב כי הוא ואשתו, הדוכסית מייגן מרקל, תובעים כלי תקשורת שפרסם מכתב פרטי ששלחה מייגן לאביה - איתו היא לא נמצאת בקשר. כתב התביעה יהיה יכלול סעיפים של שימוש לרעה במידע פרטי, הפרת זכויות יוצרים והפרת חוק הגנת המידע.

"כזוג, אנחנו מאמינים בחופש תקשורתי ובדיווח אובייקטיבי ואמיתי", פתח הארי את דבריו, "עם זאת, לרוע המזל אשתי הפכה לאחת הקורבנות של הצהובונים שמנהלים קמפיין נגד אנשים ללא מחשבה על ההשלכות - קמפיין חסר רחמים שהסלים במהלך השנה האחרונה". ולמרות שנראה שהשניים הצליחו להתעלם מהביקורת ולהציג חזות אחידה וחזקה, הנסיך הבהיר כי מדובר בהעמדת פנים וכי הוא "אינו יכול לתאר עד כמה המצב כואב", לשון המכתב.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לאחר ביטול הפגישה עם גנץ: רה"מ יכנס היום את ראשי הימין

ביטול הפגישה עם הליכוד – במטרה שהציבור יתמקד בשימוע • פרשנות

ממכור לסמים לחייל מצטיין: הלוחם שריגש את ישראל וכבש את הנשיא

הנסיך הארי עם מייגן מרקל
הנסיך הארי עם מייגן מרקל | צילום: רויטרס

עוד כתב הארי כי "העיתונות השמיצה אותנו כמעט מדי יום במשך תשעת החודשים האחרונים והצליחה לייצר שקרים על חשבונה של מייגן רק מכיוון שהיא לא נראתה בפומבי במהלך חופשת הלידה. עבור העיתונים זה משחק - אבל אנחנו לא מוכנים לשחק בו".

לאור הנסיבות החליטו השניים להפסיק לשתוק ולנקוט בצעדים משפטיים נגד מי שלדבריהם חצה את הגבול - ככל הנראה אתר ה"דיילי מייל" שפרסם את המכתב הפרטי שכתבה הדוכסית לאביה. "להתאפק ולא לעשות דבר זה יהיה מנוגד לכל מה שאנחנו מאמינים בו", טען הארי, "ופרסום המכתב היה שלא כדין. לא זו בלבד, בכתבה הושמטו פסקאות נבחרות, משפטים ספציפיים ואפילו מילים בודדות. זו בריונות שמפחידה ומשתקת אנשים וזה לא מקובל".

הנסיך הארי
הנסיך הארי | צילום: רויטרס

הארי אף ציין במכתב את אמו המנוחה, הנסיכה דיאנה, וכתב כי הפחד העמוק ביותר שלו היא שההיסטוריה תחזור על עצמה. "ראיתי מה קורה כשמישהו שאני אוהב הופך להיות מתוקשר עד כדי כך שלא מתייחסים אליו יותר כאדם. איבדתי את אמי ועכשיו אני רואה את אשתי נופלת קורבן לאותם כוחות עוצמתיים".

"אנחנו מודים לכם, הציבור, על התמיכה שלכם", נכתב, "ולמרות שאולי זה לא נראה ככה - אנחנו באמת צריכים את התמיכה שלכם", סיכם הארי. השניים אף הבהירו כי ההכנסות מהמשפט ייתרמו לצדקה נגד בריונות.