בריטניה הודיעה: הנסיך צ'ארלס יבקר בישראל בחודש הבא

יורש העצר נענה להזמנתו של הנשיא ראובן ריבלין, ויגיע לביקור בירושלים בינואר, לציון 75 שנה לשחרור מחנה אושוויץ. שגריר בריטניה: "שמח לבשר כי הפעם יזכה לראות חלקים נרחבים יותר של מד

זמן צפייה: 00:48

יורש העצר הבריטי, הנסיך צ'ארלס, יגיע בחודש הבא לביקור בישראל – כך מסר היום (רביעי) שגריר בריטניה בישראל, ניל ויגן. צ'ארלס נענה להזמנתו של הנשיא ראובן ריבלין, ויגיע לציון 75 שנה לשחרור מחנה אושוויץ.

השגריר ויגן מסר: "הנסיך מווילס קיבל את הזמנת הנשיא ראובן ריבלין, ויגיע לטקס שיתקיים ביד ושם, לרגל 75 שנה לשחרור מחנה אושוויץ-בירקנאו. הנסיך צ'ארלס ביקר פעמיים בעבר בישראל, ואני שמח לבשר כי הפעם יזכה לראות חלקים נרחבים יותר של המדינה".

שר החוץ ישראל כץ אמר: "אני מברך את הנסיך צ׳ארלס על הודעתו כי יגיע לישראל כדי להשתתף באירוע לציון 75 שנה לשחרור אשוויץ בסוף ינואר. זהו אירוע בעל משמעות היסטורית ומדינית מיוחדת, אליו נערך משרד החוץ".

הנסיך ויליאם מניח זר במוזיאון יד ושם
הנסיך ויליאם מניח זר במוזיאון יד ושם | צילום: רויטרס

בחודש יוני ביקר בישראל בנו הבכור של צ'ארלס - ויליאם. במהלך ביקורו נפגש עם נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו, וכן סייר ברמאללה ונפגש עם יו"ר הרשות אבו מאזן. במהלך ביקורו בבית הנשיא בירושלים, ריבלין ביקש ממנו "להעביר מסר של שלום לאבו מאזן - הגיע הזמן שנמצא את הדרך לבנות יחסי אמון בין הצדדים", ואילו הדוכס מקיימברידג' אמר כי "זהו ביקור מאוד סמלי עבורי ואני מקווה כי השלום באזור יושג בהקדם".

מוקדם יותר, הוא נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה. במפגש אמר ראש הממשלה כי "כל אזרחי ישראל מתרגשים מהביקור". נתניהו הוסיף לאחר מכן "שמחנו לארח את הנסיך ויליאם בביקור מלכותי רשמי ראשון של בן מלוכה בריטי בישראל. רגע מרגש מאוד היה בפגישה מכיוון שהנסיך ויליאם פגש צאצאים של המשפחה שסבתו הצילה ביוון בלחמת העולם השנייה. אמרתי לו שהוא בטח מאוד גאה בסבתא רבא שלו שהצילה יהודים חסרי מגן ואני כראש ממשלת ישראל מאוד גאה על כך שיהודים אינם חסרי מגן יותר. יש לנו ברוך השם צבא להגן על עצמנו בכוחות עצמנו".

בשיחתם דיברו נתניהו והנסיך ויליאם על כדורגל והמונדיאל. ראש הממשלה שיתף את זכרונותיו מאימונים שבהם השתתף כחייל בסיירת מטכ"ל שכללו שימוש במסוקים, כיוון שהדוכס מקיימברידג' הוא טייס מסוקים. בחדר העבודה של ראש הממשלה הראה נתניהו לאורחו תמונות משפחתיות וסיפר לו על אחיו יוני שנהרג במהלך מבצע אנטבה. בנוסף, העניק רה"מ לוויליאם העתק של המסמך המכיר בסבתא רבתא שלו כחסידת אומות עולם.

אבו מאזן עם הנסיך ויליאם
אבו מאזן עם הנסיך ויליאם | צילום: רויטרס

באותו ביקור, כאמור נפגש הדוכס מקיימברידג' עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, במוקטעה שברמאללה. "הצד הפלסטיני רציני בנוגע להגעה לשלום עם ישראל למען הדו קיום של שתי מדינות בביטחון וביציבות על בסיס גבולות 67", אמר יו"ר הרשות לנסיך. "אנחנו רוצים להגיע אל השלום באמצעות מו"מ ועמדתנו זו לא השתנתה מזה זמן רב".

לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית, אבו מאזן אמר כי הוא מקווה שוויליאם יבקר שוב כאשר העם הפלסטיני יזכה בעצמאות. בנוסף, הוא שיבח את ממשלת בריטניה על הסיוע לסוכנות אונר"א, דבר חשוב לדבריו בנסיבות הנוכחיות. עוד ציין כי הפלסטינים מתנגדים לטרור על כל צורותיו ומתחייבים להילחם בטרור בכל מקום שהוא.