למרות הסדר הפשרה: תביעה אזרחית בארה"ב נגד הנסיך אנדרו

וירג'יניה ג'ופר רוברטס, אחת המתלוננות בפרשת עבירות המין והניצול של ג'פרי אפשטיין, הגישה תביעה אזרחית נגד הנסיך, על אף נסיונות הצוות המשפטי שלו למנוע מזה לקרות. רוברטס טוענת שהנסיך ניצל אותה מינית ופגע בה כשהייתה נערה - והוא מצידו מכחיש זאת בתוקף

הנסיך אנדרו | צילום: רויטרס

הנסיך אנדרו מסתבך: למרות הסדר הפשרה שעליו חתמה וירג'יניה ג'ופר רוברטס, אחת המתלוננות בפרשת עבירות המין והניצול של ג'פרי אפשטיין - נדחתה היום (רביעי) בקשתו של הנסיך אנדרו, בנה של המלכה אליזבת, למנוע את התביעה האזרחית שהגישה נגדו רוברטס. התביעה נפתחה בטענה שהנסיך ניצל אותה מינית ופגע בה כשהייתה נערה צעירה. אנדרו מצידו מכחיש את הטענות בכל תוקף.

על אף ניסיונות הצוות המשפטי של הנסיך למנוע את התביעה, בשל סעיף שנחתם בהסכם השתיקה מול המתלוננת עוד ב-2009 - התביעה התקבלה על ידי צוות השופטים. בהוראת בית המשפט פורסם גם הסדר הפשרה עצמו, שבו הסכימה רוברטס שלא לתבוע את אפשטיין וגורמים נוספים מטעמו, בתמורה לחצי מיליון דולרים.

רוברטס הייתה נערה בת 15 כשאפשטיין גייס אותה - ובגיל 17 הטיס אותה ללונדון למפגש עם הנסיך אנדרו – שם לטענתה היא נוצלה ונפגעה מינית. המתלוננת סיפרה כי אפשטיין הורה לה לשכב עם גברים בעלי מעמד, ודחף אותה לעשות זאת, על אף היותה קטינה.

הפרשה לאחרונה הלכה והסתבכה כשהטייס הוותיק של ג'פרי אפשטיין, עבריין המין האמריקאי שהתאבד בכלא לפני כשנתיים - העיד במשפטה של​​ גיליין מקסוול כי הטיס בטיסת VIP את הנסיך אנדרו, ביל קלינטון, דונלד טראמפ וקווין ספייסי למקומות יוקרתיים ברחבי העולם.