7.1 מיליון דולר ב-48 שעות: תמונת המעצר של טראמפ מניבה רווחים

לאחר שתמונת המעצר ההיסטורית של נשיא ארה"ב לשעבר הפכה לוויראלית, ממטה קמפיין הבחירות שלו נמסר כי אלפי מוצרים הנושאים את התמונה נמכרו - והביאו להכנסות של מיליוני דולרים. ההבלטה המכוונת של תמונת המעצר מג'ורג'יה משמשת כדי ללכד את תומכיו של טראמפ לקראת הפריימריז במפלגה הרפובליקנית - בהם הוא מוביל בפער עצום על כל יריביו

Whatsapp Image 2023 08 27 At 1
מזכרות עם תמונת המעצר של טראמפ | צילום: רויטרס

על פי מטה קמפיין הבחירות של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, תמונת המעצר ההיסטורית שצולמה שלשום (שישי) בג'ורג'יה הניבה לקמפיין רווחים בגובה של 7.1 מיליון דולרים. רוב הכסף הושג באמצעות מכירה של מוצרים ממותגים שעליהם הודפסו פניו של הנשיא לשעבר - כגון חולצות, ספלים ובקבוקים, שנמכרו כחלק מניסיון לעורר את תומכיו של טראמפ וללכד אותם סביב קמפיין הבחירות שלו.

תמונת המעצר, הראשונה אי פעם של נשיא ארצות הברית לשעבר, צולמה ביום שישי לאחר שטראמפ הסגיר את עצמו לרשויות באטלנטה שבג'ורג'יה - שם הוא מואשם בניסיון להטות את הבחירות הנשיאותיות של שנת 2020, בהן הפסיד לנשיא המכהן ג'ו ביידן. לאחר ששילם ערבות בגובה 200 אלף דולרים ושוחרר, טראמפ מיהר לפרסם את תמונת המעצר בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "התערבות בבחירות. לעולם לא להיכנע". הנשיא לשעבר קיבל את מספר האסיר P01135809.

Whatsapp Image 2023 08 27 At 1
חולצות עם תמונת המעצר של טראמפ ומספר האסיר שלו | צילום: רויטרס
Annotation 2023 08 27 175227
צילום: רויטרס

כתב האישום שהוגש נגד טראמפ בג'ורג'יה הוא הרביעי בחמשת החודשים האחרונים, אך במעצרים הקודמים הוא לא צולם בתמונת מעצר. כתב האישום מכיל 13 סעיפים, הכוללים סחיטה, קשירת קשר לביצוע פשע ומסירת תצהיר כוזב. לקראת הגעת הנשיא לשעבר, תוגברה האבטחה באטלנטה בבנייני ממשל וסביב התובעת במשפט פאני ויליס, שהפכה מטרה להתקפות של גורמים רפובליקנים. במקביל, התאספו תומכים ומתנגדים של טראמפ בכמה מוקדי הפגנות. ביום חמישי, הסגיר את עצמו לרשויות באטלנטה מארק מדוז, לשעבר ראש הסגל של טראמפ. קודם לכן הסגיר את עצמו ראש העיר ניו יורק לשעבר, רודי ג'וליאני, ששימש כעורך דינו של טראמפ.

Booking Mugshot Of Former U.s. President Donald Trump
תמונת המעצר של דונלד טראמפ
תמונת המעצר של רודי ג'וליאני
תמונת המעצר של רודי ג'וליאני בג'ורג'יה | צילום: רויטרס
תמונת המעצר של מארק מדוז, לשעבר ראש הסגל של טראמפ
תמונת המעצר של מארק מדוז, לשעבר ראש הסגל של טראמפ | צילום: רויטרס

על אף הסתבכויותיו המשפטיות, טראמפ ממשיך להוביל בפריימריז הרפובליקניים על כל יריביו - שנפגשו בשבוע שעבר בלעדיו בעימות טלוויזיוני ששודר ברשת "פוקס". במקביל לעימות, שודר בטוויטר ריאיון ארוך של הנשיא לשעבר עם העיתונאי טאקר קרלסון, הידוע כחובב קונספירציות. הריאיון גרף מיליוני צפיות, ובמהלכו טראמפ טען ש"ביידן לא כשיר לנשיאות" וכי סגניתו, קמלה האריס, "לוקה בדמנציה" ולכן מדברת בחרוזים.

בתחילת החודש, נזכיר, הוגש נגד טראמפ אישום פדרלי בוושינגטון, המאשים אותו בניסיון לשנות את תוצאות הבחירות ב-2020 וכן בקשירת קשר לביצוע אירועי הפריצה לקפיטול ב-6 בינואר 2021. כתב אישום זה מייחס לו, בין היתר, עבירות של חסימת הליך ממשלתי, ניסיון הונאה ושלילת זכויות אזרח.