לפני בחירות האמצע: הנשיא ביידן ממשיך לספק רגעים מביכים

שבועיים לפני הבחירות לקונגרס ופחות מחודש לפני יום הולדתו ה-80, נשיא ארצות הברית נתפס ברגע מביך נוסף שמצטרף לשרשרת נמנומים פומביים, פתקים שנופלים מדי פעם ומקבץ טעויות. למרות זאת, הנשיא ממשיך לטעון כי מצב בריאותו מצוין וכי אין סיבה שלא יתמודד בבחירות הבאות לנשיאות

זמן צפייה: 03:11

שבועיים לפני בחירות האמצע החשובות לקונגרס ופחות מחודש לפני יום הולדתו ה-80, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ממשיך לספק רגעים מביכים. הפעם בגן הבית הלבן שבו השתתף בטקס נטיעות. כשהטקס הסתיים, ביידן נראה, ולא בפעם הראשונה, קצת אבוד, והולך לכיוון הלא נכון, עד שמראים לו את הדרך הנכונה הביתה.

האירוע הזה קורה לאחר שביידן כינה פעם נוספת את סגניתו קמלה האריס, "נשיאה מצוינת", ובירך אותה ליום הולדתה ה-58 שחל בכלל בשבוע שעבר. בעבר ביידן הסביר כי קרה להאריס "נשיאה" כי הוא סבור שהיא תהיה נשיאה מצוינת בעתיד. למרות כל הרגעים המביכים האלה שמצטרפים לשרשרת נמנומים פומביים, פתקים שנופלים מדי פעם ומקבץ טעויות, הנשיא ממשיך לטעון כי מצב בריאותו מצוין.

חברי הקונגרס לפני נאומו של זלנסקי
לקראת הבחירות לקונגרס, מתמודדי המפלגה הדמוקרטית סולדים מהנשיא ביידן | צילום: רויטרס

ביידן יודע שפוליטית כרגע, לפני בחירות האמצע, הוא לא יכול אפילו לרמוז שלא ירוץ לבחירות הבאות בנובמבר 2024. לכן הוא דואג לשדר כי אין סיבה שלא נראה אותו במרוץ. אלא שכבר עכשיו לפני בחירות האמצע, רוב המתמודדים הדמוקרטיים לקונגרס שומרים ממנו מרחק. הם מעדיפים שלא יבוא לסייע להם במסע הבחירות, שכן לפעמים זה עלול להיות מביך, כפי שקרה לאחרונה לג'ון פטרמן שמתמודד על משרת הסנטור מפנסילבניה, ביידן שהגיע בירך בכלל את אשת המועמד.

אלא שיש בכך לא מעט אמת, כיוון שפטרמן לקה ערב הפריימריז באירוע מוחי ואשתו היא שניהלה במקומו את מסע הבחירות, והביאה לניצחונו. אבל בפוליטיקה האמריקנית המקוטבת כל כך כמחצית מארה"ב ממתינה לכל הזדמנות שתוכל לשרת את הנרטיב הרפובליקני שלפיו ביידן אינו כשיר לתפקידו, אבל קטעים מביכים יש - והרבה.