בחסות הקורונה: כ-100 מיליון בני אדם בעולם הצטרפו למעגל העוני

הבנק העולמי מעריך כי 97 מיליון בני אדם הגיעו למצב של עוני מאז 2020 עקב המגפה, כאשר רובם חיים מפחות מ-2 דולר ליום. מאז השנה שעברה חלה נסיגה משמעותית בכל הקשור למאבק בעוני, כשבמקביל נרשמה עלייה עקבית במספר העניים לראשונה זה 20 שנים

חסר בית בסאו פאולו, ברזיל
חסר בית בסאו פאולו, ברזיל | צילום: רויטרס

לפי נתונים של הבנק העולמי שפורסמו היום (שני), 97 מיליון בני אדם מרחבי העולם הצטרפו למעגל העוני עקב מגפת הקורונה, בעוד שרוב העניים חיים מפחות מ-2 דולרים ליום. עוד לפי הבנק העולמי, מאז השנה שעברה חלה נסיגה משמעותית בכל הקשור למאבק בעוני, כשבמקביל מספר העניים בעולם עלה בעקביות מאז פרוץ המגפה - לראשונה זה 20 שנים.

במקביל, בעוד שעשרות מיליוני בני אדם ברחבי העולם יורדים לעוני, הונם האישי של עשירי העולם ממשיך לגדול. בהתאם לנתונים הכלכליים של השנה שעברה, מיליארדרים ברחבי העולם שברו שיאי הכנסות מעסקיהם - כך לפי ארגון שבודק את רמת חוסר השיוויון בעולם.

אילון מאסק, מייסד ומנכ''ל טסלה
אילון מאסק, מייסד ומנכ''ל טסלה | צילום: רויטרס

כזכור, בחודש נובמבר האחרון קרא מנהל תוכנית המזון של האו"ם למיליארדרים כגון ג'ף בזוס ואילון מאסק להתערב בפתרון בעיית הרעב העולמי. "אם הם יתנו 6 מיליארד דולר, שהם 2% מההון העצום שלהם, הם יכולים לסייע ל-42 מיליון בני אדם רעבים שימותו אם לא נגיע אליהם. זה לא מסובך", אמר דיוויד ביזלי, מנהל תוכנית המזון.

בתוך כך, לפי נתונים של העיתון הכלכלי פורבס, 86% מעשירי העולם הגדילו את הונם בשנתיים האחרונות כשפרצה מגפת הקורונה. את ראש הרשימה מוביל מאסק, שלו 278 מיליארד דולרים, והשני הוא בזוס עם 201 מיליארד דולרים בלבד.