דיווח: בוותיקן שוקלים ביקור של האפיפיור בארץ בקיץ

לפי סוכנות הידיעות רויטרס, האפיפיור פרנציסקוס צפוי להגיע לביקור בלבנון ביוני הקרוב, וכעת שוקלים בסביבתו שיגיע במסגרת זו גם לירושלים. המטרה הרשמית היא לצורך פגישה עם ראש הכנסייה האורתודוכסית הרוסית

Franciscus Kotel
האפיפיור פרנציסקוס בכותל בשנת 2014 | צילום: משטרת ישראל

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה היום (שני) מפי מקורות בוותיקן כי בסביבת האפיפיור פרנציסקוס שוקלים ביקור שלו בירושלים ביוני הקרוב. האפיפיור צפוי להגיע ללבנון בקיץ, וכעת נשקלת האופציה שיגיע גם לישראל במסגרת הביקור על מנת להיפגש עם ראש הכנסייה האורתודוכסית הרוסית, קיריל הראשון.

בכיר במשרד החוץ אישר כי מתבצעים מגעים והכנות להגעתו של האפיפיור לישראל בקיץ, ומסתמן כי הביקור יארך יום אחד. לפי התוכנית של הוותיקן, האפיפיור יטוס מלבנון לעמאן ב-14 ביוני, משם יטוס במסוק לירושלים בשביל הפגישה ומשם יחזור לרומא באותו היום. אחד המקורות טען כי הביקור כמעט סופי.

Whatsapp Image 2022 04 11 At 1
האפיפיור פרנציסקוס וראש הכניסה האורתודוכסית הרוסית | צילום: רויטרס

האפיפיור פרנציסקוס ביקר בישראל פעם אחת בלבד, ב-25 וב-26 במאי בשנת 2014. במסגרת ביקורו זה ביקר ביד ושם. זה יהיה ביקורו השני בארץ וגם פגישתו השניה עם ראש הכנסיה הרוסית, לאחר פגישה שערכה ב-2016 בקובה. הפגישה ההיא הייתה גם הפגישה הראשונה בין אפיפיור לראש הכנסייה הרוסית האורתודוכסית מאז שהתפצלו הזרמים בשנת 1054.

קיריל הראשון עלה לכותרות לאחרונה לאחר שנתן את ברכתו לפלישה הרוסית לאוקראינה ובכך הביא למחלוקות רבות בכנסייה האורתודוכסית בעולם שעליהן תיאולוגים ואקדמאים אמרו כי מדובר במצב חסר תקדים.