"עלול להוביל לבלבול רב": האפיפיור לא ייפגש עם ראש הכנסייה הרוסית בירושלים

האפיפיור פרנציסקוס אמר לתקשורת הארגנטינאית כי הוא "השהה" את פגישתו עם הפטריארך קיריל הראשון, שהייתה צפויה להיערך ביוני במסגרת ביקורו בישראל. לדבריו, הדיפלומטים של הוותיקן ייעצו לו שלא לקיים את הפגישה, ברקע תמיכתו של הפטריארך הרוסי במלחמה באוקראינה

האפיפיור פרנציסקוס מניף דגל אוקראינה שנשלח אליו מהעיר בוצ'ה
האפיפיור פרנציסקוס מניף דגל אוקראינה שנשלח אליו מהעיר בוצ'ה | צילום: רויטרס

האפיפיור פרנציסקוס לא יקיים את פגישתו בירושלים עם ראש הכנסייה האורתודוכסית הרוסית, קיריל הראשון, שתומך באופן מוצהר במלחמה של מדינתו באוקראינה, כך פורסם היום (שישי) בסוכנות הידיעות רויטרס, על פי דיווחים בתקשורת הארגנטינאית.

האפיפיור אמר לתקשורת האגנטינאית כי הדימפלומטים של הוותיקן הם שייעצו לו "להשהות" את הפגישה, שכן פגישה כזו "עלולה להוביל לבלבול רב ברגע זה", ברקע תמיכתו הפומבית של האפיפיור באוקראינה.

Whatsapp Image 2022 04 11 At 1
האפיפיור פרנציסקוס וראש הכניסה האורתודוכסית הרוסית | צילום: רויטרס

זו הייתה עתידה להיות פגישתם השנייה, לאחר שהפגישה הראשונה בין השניים, בשנת 2016 בקובה, הייתה הראשונה בין אפיפיור למנהיג הכנסייה הרוסית האורתודוכסית מאז הפילוג הגדול שפיצל את הנצרות לענפים מזרחיים ומערביים בשנת 1054.

כזכור, לפני כשבועיים דווח על כך שבסביבת האפיפיור פרנציסקוס שוקלים ביקור שלו בירושלים ביוני הקרוב. האפיפיור צפוי להגיע ללבנון בקיץ, ונשקלה גם האופציה שיגיע גם לישראל במסגרת הביקור על מנת להיפגש עם ראש הכנסייה האורתודוכסית הרוסית.