לאחר הפתיחה בהליך הדחה נגד טראמפ: פומפאו זומן להעיד בקונגרס

שר החוץ האמריקני זומן לשימוע לאחר שנחשפה שיחת נשיא ארה"ב עם עמיתו האוקראיני בנושא חקירה אפשרית של בנו של ביידן, כדי שיספק מסמכים הקשורים בפרשה

זמן צפייה: 02:46

שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, זומן אמש (שישי) להעיד בפני הקונגרס האמריקני. זאת, לאחר שלא סיפק מסכמים הקשורים לשיחה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ועמיתו האוקראיני זלנסקי. "למיטב ידיעתי, כל ההתנהלות של משרד החוץ הייתה תקינה מאז שהממשל הנוכחי החל לכהן", אמר פומפאו.

לפי כתב הזימון, פומפאו יגיע לשימוע ביום שישי שבשבוע הבא. "כתב הזימון יתקיים כחלק מהליכי ההדחה", כתבו נציגי וועדות הקונגרס שזימנו את שר החוץ. "אי הגעת או סירוב לשתף פעולה עם הצו יהווה שיבוש הליכי ההדחה", נכתב.

הזימון נשלח לפומפאו מהוועדה ליחסי חוץ שבקונגרס האמריקני, "לאחר התייעצות עם ועדות נוספות", כך נכתב בו.

ראש הוועדה בקונגרס אדם שיף, הודיע לפומפאו כי נוסף אליו, יגיעו לשימועים נוספים בכירי ממשל נוספים שהוזכרו בשמם בדוח שהגיש איש מודיעין אנונימי ובו דווח על כך שטראמפ הפציר בעמיתו האוקראיני לחקור את בנו של יריבו הפוליטי, ג'ו ביידן. בין הבכירים שייחקרו גם השליח לאוקראינה קורט ולקר, שדווח שהגיש את התפטרותו במהלך הלילה.

מייק פומפאו בשימוע בסנאט האמריקאי לקראת מינויו לראש ה-CIA
מייק פומפאו בשימוע בסנאט האמריקאי לקראת מינויו לראש ה-CIA | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מעצרת האו"ם לתהליכי ההדחה: השבוע הסוער שעבר על טראמפ

דיווח: איש המודיעין שהתלונן על טראמפ – קצין ב-CIA

העדות נגד טראמפ נחשפת: "רצה מעורבות זרה בבחירות 2020"

פומפאו לא מסר התייחסות רשמית ביחס לקשר בין משרד החוץ להתנהלות עורך דינו האישי של הנשיא טרמאפ באוקראינה.

כזכור, ביום רביעי חשף משרד המשפטים האמריקני את תמלול השיחה בין נשיא ארצות הברית, טראמפ, לזלנסקי, שבה כאמור, שוחחו על בנו של ג'ו ביידן – יריבו הפוליטי של טראמפ. זאת, לאחר שבית הנבחרים האמריקני הכריז על תחילת הליך הדחה של הנשיא. טראמפ בתגובה: "השיחה הייתה נהדרת וחברותית".

דולנד טראמפ, נשיא ארצות הברית, בועידת ה-G7 באיטליה
דולנד טראמפ, נשיא ארצות הברית, בועידת ה-G7 באיטליה | צילום: רויטרס

לפי התמלול, טראמפ אמר לזלנסקי כי "יש הרבה דיבורים על הבן של ביידן, הטוענים שהוא עצר את התביעה והרבה אנשים רוצים להבין מה קרה שם. אז מה שתוכל לעשות עם היועץ המשפטי לממשלה שלך, זה יהיה נהדר. ג'ו הסתובב והתרברב שהוא שם סוף לתביעה, אז אם תוכל לבדוק את זה".

לאחר פרסום התלמולו הודיעה יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי באופן רשמי על הליך הדחה נגד טראמפ: "הוא צריך לקחת אחריות, אף אחד הוא לא מעל החוק. לכן אני מכריזה שבית הנבחרים יפתח בהליך הדחה רשמי". נוסף לכך, פלוסי הטילה אשמה חמורה עליו: "מעשיו של הנשיא הם בגידה בשבועת תפקידו, בגידה בביטחון המדינה ובגידה בטוהר הבחירות".

בתגובה, בעוד פלוסי נואמת, טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "היה יום מאוד חשוב בעצרת האו"ם, כל כך הרבה עבודה וכל כך הרבה הצלחה, והדמוקרטים היו צריכים בכוונה להרוס אותו עם ציד המכשפות שלהם. זה רע למדינה". בציוצים אחרים הוסיף: "הם אפילו לא ראו את תמלילי השיחה. הטרדה נשיאותית".