פומפאו: "ישראל מעוררת השראה - נמשיך לעמוד לצידה בכל מקום"

שר החוץ האמריקני נאם באירוע לציון 71 שנה להכרזת העצמאות, ואמר: "ישראל דוגמה לאומה חופשית, דמוקרטית ומשגשגת. ארה"ב חיזקה את ביטחונה ע"י הפעלת לחץ מרבי על איראן - האיום הגדול במזה"ת"

U.s. Secretary Of State Mike Pompeo Speaks At The Aipac Policy Conference In Washington
שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו | צילום: רויטרס

שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, בירך הלילה (חמישי) את ישראל באירוע בוושינגטון לציון 71 שנים להכרזת העצמאות: "ישראל התפתחה לדוגמה מעוררת השראה של אומה חופשית, דמוקרטית ומשגשגת".

"חיזקנו את ביטחונה של ישראל על ידי הפעלת לחץ מרבי נגד האיום הגדול ביותר עליה ועל המזרח התיכון – איראן", המשיך פומפאו. "נלחמנו נגד ההטיה האנטי-ישראלית באו"ם, ונמשיך להתנגד לה בכל מקום שבו היא תרים את ראשה המכוער". עוד הוסיף כי "היה לי את הכבוד להיות בירושלים ביום שבו הנשיא טראמפ הכיר באומץ בריבונות ישראל ברמת הגולן. זה היה מרגש להיות הבכיר האמריקני הראשון שהלך לכותל המערבי לצד ראש ממשלת ישראל".

נתניהו עם שר החוץ של ארה"ב, מייק פומפאו
נתניהו עם שר החוץ של ארה"ב, מייק פומפאו | צילום: חיים צח / לע"מ

בתוך כך, נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו השתתף גם הוא בטקס שנערך לציון ההכרזה ואמר: "הייתי עכשיו בטקס 71 שנה למדינת ישראל. הקשר בין ישראל לברזיל אף פעם לא היה כל כך חזק". את הדברים כתב בחשבון הטוויטר שלו, והוסיף תמונה יחד עם שגריר ישראל בברזיל, יוסי שלי.

אתמול נעצר תושב ניו ג'רזי בן 20, בשם ג'ונתן שי, לאחר שאיים ברשתות החברתיות כי יגיע למצעד פרו-ישראלי ו"ירה בכולם" וטען כי יפוצץ את מגדל טראמפ בניו יורק. כמו כן, הצעיר נעצר בחשד ששלח כסף לגורמים בחמאס.

על פי טענות התובעים, שי פרסם באפריל בחשבון האינסטגרם שלו וידאו כשהוא לבוש במסכת סקי שחורה עם אקדח, כשהוא מביע את רצונו לפגוע במצעד פרו ישראלי. "אני רוצה לירות במפגינים הפרו-ישראלים... אתה יכול להשיג אקדח ולירות בדרך שלך או להשתמש ברכב ולדרוס אנשים. לא אכפת לי אם כוחות הביטחון יבואו אחרי, הם יצטרכו לירות לי כדור בראש ככדי לעצור אותי", אמר שי בווידאו.

"הקיצונים האלימים, כמו שי, מהווים איום רציני לביטחון הלאומי", אמר עורך דין אמריקני. "הפעולות שנקט ותכנן לעשות הפכו את האיום לממשי".