המשבר בגבול פולין: בלארוס העבירה כ-1,000 פליטים למקלט זמני בשטחה

ברקע התנאים הקשים בהם נמצאים אלפי המהגרים בגבול במזרח אירופה, פולין אישרה כי המחנה שהקימו מתחיל להתרוקן עקב מעברם למקלט במדינה השכנה. האיחוד האירופי ישלח סיוע בגובה 700 אלף יורו

ילדים מהגרים מהמזרח התיכון על הגבול עם פולין
ילדים מהגרים מהמזרח התיכון על הגבול עם פולין | צילום: רויטרס

המשבר בגבול בלארוס-פולין: בלארוס העבירה כ-1,000 מהגרים מהמזרח התיכון למקלט זמני שהקימה בשטחה, זאת לאחר שהמהגרים הקימו מחנה בסמוך לגבול עם פולין בעודם ממתינים לחצות אותו לעבר מדינות האיחוד האירופי. כמו כן, פולין אישרה כי המחנה שהוקם בסמוך לגבולותיה מתרוקן.

בתוך כך, על רקע הביקורת על האיחוד האירופי על כך שלא עשה מספיק בשביל לסייע למהגרים שנמצאים בתנאי הכפור בגבול בלארוס, האיחוד האירופי ישלח מזון, סמיכות ותרופות בגובה 700 אלף יורו.

פליטים בגבול פולין-בלארוס
פליטים בגבול פולין-בלארוס | צילום: רויטרס

 

כזוכר, מוקדם יותר השבוע חלה הסלמה במשבר בגבול במזרח אירופה כאשר כוחות צבא פולנים השתמשו לראשונה בגז מדמיע ובמכת"זית לעבר המהגרים שניסו לחדור בכוח את הגבול עם המדינה. "לא נחזור לעיראק. המצב רע שם מאוד. למען עתיד ילדינו, אנחנו רוצים ללכת לגרמניה", אמרה אחת המהגרות.

במקביל, האיחוד האירופי אישר ביום שלישי השבוע להרחיב את חבילת הסנקציות נגד בלארוס, זאת בתגובה להסלמה במשבר המהגרים בגבול. זו'זף בורל, דיפלומט בכיר מהאיחוד, האשים את מינסק בכך שהיא "מנצלת את המהגרים לצורך יצירת מלחמה היברידית והעלאת המתח האזורי".

פליטים מבלארוס על גבול פולין
פליטים מבלארוס על גבול פולין | צילום: רויטרס

כמו כן, בשבוע שעבר האשים ראש ממשלת פולין את ולדימיר פוטין כעומד מאחורי משבר המהגרים בגבול, בעוד נשיא רוסיה ובעל בריתה המרכזי של מינסק בקרמלין, הפנה את האשמה דווקא כלפי אירופה. לטענת פולין, הסיבה להסלמה היא בעקבות פעולותיו של נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, בעידודה של רוסיה.