פולין מאשימה: בלארוס ממשיכה להזרים מהגרים לגבולותינו

משמר הגבול הפולני מסר חיילים בלארוסים הביאו אמש עוד כ-100 מהגרים לגבול בין המדינות. עוד טוענת פולין כי מינסק ממשיכה להעביר מהגרים לגבולותיה - למרות פינוי מחנותיהם בשבוע שעבר

מהגרים בגבול בלארוס
מהגרים בגבול בלארוס | צילום: רויטרס

משבר המהגרים בגבול אירופה: פולין האשימה היום (ראשון) את בלארוס כי היא ממשיכה להזרים לגבולותיה מהגרים, זאת למרות שמינסק פינתה כ-1,000 מהגרים בשבוע שעבר מהמחנות שהקימו בגבול עם פולין חזרה לתוך גבולותיה.

בד בבד, משמר הגבול הפולני מסר כי אנשי כוחות הביטחון הבלארוסים הביאו אמש כ-100 מהגרים ופליטים לגבול. כמו כן, פולין ממשיכה להאשים את בלארוס בהזרמה המתמשכת של המהגרים לגבול.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עולה חדש מדרום אפריקה שעבד כמדריך בכותל: זהו הנרצח בפיגוע בירושלים

אונ' ת"א – בין עשרת המוסדות המובילים לבוגרים שהקימו חברות

טלטלה בסלקום: המנכ"ל אבי גבאי הודיע על התפטרותו

פליטים בגבול פולין-בלארוס
פליטים בגבול פולין-בלארוס | צילום: רויטרס

כזכור, בשבוע שעבר התייחס שר בממשלת פולין למשבר המהגרים בגבול ואמר כי "המצב עלול להימשך חודשים", זאת לאחר שבשבוע שעבר חלה הסלמה נוספת במתיחות, כאשר הכוחות הפולנים ירו לראשונה גז מדמיע והשתמשו במכת"זית נגד המהגרים שניסו לפרוץ את הגבולות.

כידוע, אלפי בני אדם, רובם המוחלט ממזרח התיכון, מרוכזיםבגבול בין פולין ובלארוס - משבר אותו יצרה במכוון בלארוס בהנהגתו של אלכסנדר לוקשנקו, כך לדברי המערב. כמו כן, מטרת המשבר היא לפלג את האיחוד האירופי ולערער את היציבות, כך לטענת גורמים במערב. מינסק מכחישה את האשמות.