דיווח בארה"ב: ראש ה-CIA דן עם זלנסקי על האפשרות לסיום המלחמה

ויליאם ברנס הגיע לביקור חשאי בחודש שעבר בקייב, ופגש את הנשיא זלנסקי בנוסף לגורמי מודיעין בכירים במדינה. לפי המידע, שנמסר על ידי בכירי צבא בארה"ב, השניים דנו על המשך התמיכה האמריקנית וגם על האפשרות לפתיחת מו"מ עם מוסקבה במטרה להגיע להסכם עד לתחילת השנה הבאה

ראש ה-CIA ויליאם ברנס
ראש ה-CIA ויליאם ברנס | צילום: רויטרס

ראש ה-CIA האמריקני, ויליאם ברנס, נפגש בחודש שעבר עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ועם גורמי מודיעין ממשלתיים, במהלך ביקור חשאי באוקראינה. כך פורסם היום (שבת) ב-CNN. במהלך הפגישה, שנערכה בקייב, עלתה לדיון האפשרות לפתיחה במשא ומתן עם רוסיה לסיום המלחמה.

על פי הדיווח, המידע נמסר על ידי בכירי צבא המעורים בפרטים. על פי המידע שניתן, ראש סוכנות הביון המרכזית נסע לאחרונה לאוקראינה, כפי שנהג לעשות באופן קבוע מאז פלישתה של רוסיה למדינה בשנה שעברה, ופגש מספר גורמי מודיעין בכירים ואת הנשיא זלנסקי. בשיחתם, הבהיר בפניו ברנס את התחייבותה של ארה"ב לשיתוף מידע מודיעיני אזורי, במטרה לעזור לאוקראינה להתגונן בפני ה"תוקפנות הרוסית".

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי
נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי | צילום: רויטרס

עוד נמסר על ידי הגורם הבכיר כי ברנס וזלנסקי דנו על האפשרות שאוקראינה תשתלט מחדש על שטח שנכבש על ידי הרוסים, וכאמור על פתיחה במשא ומתן להפסקת אש עם מוסקבה עד לתחילת השנה הבאה. עוד צויין כי הפגישה התקיימה טרם המרד של יבגני פריגוז'ין ו"כוח וגנר" בצבא הרוסי בשבוע שעבר, כך שהנושא לא עלה לשיחה.