דקות לאחר שהמריא: מטוס התרסק באינדונזיה כשעליו עשרות נוסעים

המטוס, מדגם "בואינג 737" של חברת התעופה המקומית, נעלם מהרדאר זמן קצר לאחר שהמריא בטיסה פנימית. נערכים חיפושים אחר 62 בני האדם שהיו על כלי הטיס, אך הסיכוי לאתר ניצולים - קלוש

זמן צפייה: 02:04

חשש לחייהם של עשרות נוסעים: מטוס נוסעים ועליו 62 איש מדגם "בואינג 524-737" של חברת התעופה "סריוויג'איה אייר" של אינדונזיה, נעלם בצהריים (שבת) מהרדאר, כארבע דקות לאחר ההמראה, והתרסק לתוך הים. המטוס, שהיה בדרכו בטיסה פנימית מג'קרטה הבירה לעבר העיר פונטיאנק, איבד גובה רב לפני שנעלם, בתוך שניות. נערכים חיפושים אחר הנוסעים, אך הסיכוי לאתר ניצולים - קלוש.

על פי דיווחים במדינה, שרידים של המטוס אותרו בים לא הרחק מנקודת ההמראה. חיל הים של אינדונזיה הודיע כי נמצאו הקואורדינטות של מיקום המטוס, והצוותים שמחפשים באיזור הונחו בהתאם. בתמונות וסרטונים שעלו ברשתות החברתיות נראים שרידי מתכת ככל הנראה מהמטוס שהתרסק, וכן קרעי בגדים ששייכים בסבירות גבוהה לנוסעים.

הדיווח הראשוני על היעלמות המטוס התקבל באתר FlightRadar24 המנטר מכ"ם של טיסות ברחבי העולם. הרשויות במדינה אישרו שאכן המטוס נעלם וכי כעת נאספים נתונים, וכי כל העת מבצע סריקות באיזור ההיעלמות בניסיון לאתר את המטוס ונוסעיו.

מטוס, בואינג, אינדונזיה
חשש לחיי עשרות. מטוס של חברת ''סריוויג'איה אייר'' באינדונזיה (ארכיון) | צילום: רויטטס

בחודש אוקטובר 2018 התרסק באינדונזיה מטוס מדגם "בואינג 737 מקס", של חברת "ליון אייר" שהמריא גם אז מהבירה ג'קרטה בטיסה פנימית. בהתרסקות אז מצאו את מותם 189 נוסעים ואנשי צוות. במארס 2019 התרסק מטוס מאותו הדגם של חברת אתיופיאן איירליינס כשעליו 157 נוסעים ואנשי צוות, בדרכו מאדיס אבבה בירת אתיופיה לקניה. בשני המקרים המטוסים התרסקו זמן קצר לאחר ההמראה.

לאחר ההתרסקות המטוסים מדגם מקס קורקעו, ורק לאחרונה שבו בארה"ב להטיס את המטוסים מהדגם הזה. רק שלשום הודיע משרד המשפטים האמריקני כי חברת בואינג תשלם קנס בגובה 2.5 מיליארד דולר בשל הליקויים שנמצאו לאחר ההתרסקויות, הנוגעים לדגם "737 מקס".