רוסיה מאשרת: זוהתה גופתו של פריגוז'ין שנהרג בהתרסקות מטוס

לאחר נתיחה גנטית, ועדת החקירה האמונה על חקירת התרסקות המטוס הפרטי של מפקד כוח וגנר אישרה באופן סופי כי הוא היה בין הנספים בתאונה הקטלנית, שהובילה למותם של 9 אנשים נוספים. הקרמלין ממשיך להכחיש את מעורבותה של רוסיה באירוע - והחקירה נמשכת

Pryhxg
פריגוז'ין והמטוס שהתרסק | צילום: רויטרס

ועדת החקירה של רוסיה אישרה היום (ראשון) באופן רשמי, כי מפקד כוח וגנר יבגני פריגוז'ין אכן היה בין הנספים בתאונת המטוס הפרטי ליד מוסקבה בשבוע שעבר. גורמים ברוסיה מסרו כי עובדה זו נקבעה לאחר נתיחה גנטית, שנערכה בעשרת הגופות שנמצאו בין הריסות המטוס.

עוד נמסר, כי זהותם של עשרת הקורבנות נקבעה ותאמה לאלו שהיו ברשימת הנוסעים של הטיסה. רשימת הקורבנות כוללת מספר בכירים בכוח וגנר, ביניהם היה דמיטרי אוטקין, שניהל את הפעולות הצבאיות של קבוצת שכירי החרב.

המטוס הפרטי של פריגוז'ין התרסק ברביעי שעבר בצפון-מערב למוסקבה, בזמן שעשה את דרכו לסנט-פטרבורג. כל האנשים שהיו עליו נהרגו. הקרמלין הכחיש את ההשערות שרוסיה אשמה בהתרסקות. ועדת החקירה - האמונה על חקירת האירוע מטעם רוסיה - מסרה כי היא תמשיך בחקירה פלילית.

Whatsapp Image 2023 08 26 At 0
אזור התרסקות המטוס | צילום: רויטרס
Whatsapp Image 2023 08 26 At 0
אחת מכנפי המטוס לאחר ההתרסקות | צילום: רויטרס

פריגוז'ין עלה לכותרות ביוני האחרון כאשר הוביל את המיליציה שאותה הנהיג לכיוון מוסקבה ואיים בהפיכה. לאחר תקופה ארוכה שבה לא נראה בציבור, אתמול פורסם סרטון של פריגוז'ין מאפריקה, בו הוא הבטיח כי כוחותיו יהפכו את היבשת ל"חופשיה ומאושרת".

גורמים בארצות הברית אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי בוושינגטון מעריכים שטיל קרקע-אוויר, ששוגר ככל הנראה משטח רוסיה, הוא שהביא להתרסקות המטוס שבו היה פריגוז'ין. בנוסף, ה-CNN ביצע תחקיר שהתבסס על עדויות וניתוחים של תמונות, סרטונים ומעט המידע שנחשף על האירוע על ידי מומחים שונים - והגיע למסקנה כי על פי ההערכות, האופן בו המטוס נפל והשטח הגדול עליו התפזרו חלקים שונים מצביעים באופן מובהק על כך שהיה פיצוץ באוויר שהביא לנפילת המטוס.

Whatsapp Image 2023 08 26 At 0
פריגוז'ין בתיעוד האחרון שלו באפריקה | צילום: רויטרס

לפני כחודש הקרמלין הודיע על כך שפוטין פגש את פריגוז'ין במשך כ-3 שעות ב-29 ביוני - חמישה ימים לאחר ניסיון ההפיכה שהוביל פריגוז'ין ברוסיה. בפגישה המפתיעה השתתפו 35 אנשים, בהם מפקדים נוספים מכוח וגנר מלבד פריגוז'ין. על-פי דובר הקרמלין דמטרי פסקוב, בפגישה דיבר פוטין על הפעילות של כוח וגנר במסגרת "המבצע המיוחד" באוקראינה ועל ניסיון ההפיכה ב-24 ביוני.