חודשיים לאחר הניתוח ההיסטורי: נפטר האדם שבגופו הושתל לב חזיר

דיוויד בנט, שהתפרסם בעולם לאחר שבגופו הושתל לב של חזיר מהונדס גנטית בניתוח מיוחד, נפטר חודשיים בלבד לאחר ההליך הרפואי

הניתוח להשתלת לב מהונדס-גנטית של חזיר | צילום: רויטרס

דיוויד בנט, שהתפרסם בעולם לאחר שבגופו הושתל לב חזיר מהונדס גנטית בניתוח היסטורי, נפטר היום (רביעי) בגיל 57 וחודשיים בלבד לאחר ההליך הרפואי. בנט, תושב בולטימור שבארצות הברית, עשה את הניתוח כמוצא אחרון, על אף שהשפעתו לא הייתה ידועה לטווח הארוך.

כזכור, בנט היה אופטימי לאחר הניתוח ואמר כי הוא מרגיש טוב. "זה היה או למות או לעשות את הניתוח", סיפר בנט יום לפני תחילת ההליך הרפואי. "אני יודע שזאת ירייה בחשיכה, אבל זאת ההזדמנות האחרונה שלי", אמר.

רופאים במרכז הרפואי באוניברסיטה של מרילנד קיבלו היתר מיוחד מטעם הרגולטור הרפואי האמריקני לביצוע ההליך, תחת ההסבר שאחרת סביר שבנט ימצא את מותו. בנט נמצא לא זכאי להשתלת לב של אדם – החלטה שבדרך כלל קובע רופא כשפציינט נמצא במצב בריאותי לא טוב.

עבור הצוות הרפואי שביצע את הניתוח, מדובר בנקודת שיא לאחר שנים של מחקר - שעשוי להביא לתוצאות שישנו את הרפואה על פני כדור הארץ. המנתח בארטלי גריפית' אמר כי הניסוי יביא את האדם צעד אחד לעבר פתירת המחסור בתרומות איברים. במשבר האיברים הנוכחי, 17 איש ביום בארצות הברית נפטרים במהלך המתנה להשתלת איברים, בעוד יותר מ-100 אלף ממתינים להשתלה, על פי הנתונים הקיימים במערכת.