דיווח בקפריסין: כך פעל בחשאי החשוד בתכנון חיסולו של טדי שגיא

בתקשורת בקפריסין נטען כי החשוד בניסיון החיסול, אזרח אזרבייג'ן, החזיק בדרכון רוסי, נחת בלרנקה לפני 3 שבועות ונע בין חלקה הטורקי והיווני של מדינת האי. בנוסף, עלה חשד שנשכר ע"י איראן

זמן צפייה: 00:23

התקשורת בקפריסין פרסמה בימים האחרונים פרטים אודות החשוד בניסיון החיסול של טדי שגיא שהותר אתמול (ראשון) לפרסום בישראל. בן ה-38, אזרח אזרבייג'ן, נעצר בקפריסין בשבוע שעבר ולפי הדיווחים בתקשורת המקומית עולה כי הייתה בידו רשימת חיסול של מספר אנשי עסקים שהספיקו לעזוב בינתיים את המדינה.

עוד עולה מהתקשורת המקומית כי החשוד הגיע בטיסה מרוסיה ללרנקה שבקפריסין לפני כשלושה שבועות, והסתובב ונערך לניסיון החיסול בשטחי קפריסין הטורקית, שטח שאינו מוכר בעולם כמדינה עצמאית למעט בטורקיה אשר שולטת באזור, ושבו לן החשוד לפחות בחלק מהלילות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חברי מרצ נפגשו עם אבו מאזן: "נמנע פגיעה בפתרון שתי המדינות"

קבינט הקורונה החליט: חובת סריקות התו הירוק בעסקים מיום שלישי

ארה"ב: דליפת נפט גרמה לאסון סביבתי בחופי קליפורניה

לפי התקשורת הקפריסאית, החשוד חצה באופן יומיומי את הגבול בין הרפובליקה של קפריסין, חלקו המוכר של האי כמדינה עצמאית, לחלקו הטורקי. בן ה-38 שכר והתנייד באופנוע חשמלי ששכר ונסע, בין היתר לשכונת איוס דומטיוס שבדרום מזרח הבירה ניקוסיה, שם עבר למכונית שככל הנראה הושכרה במקור באתר הנופש פרלמיני, הסמוך ללרנקה ואיה נאפה, תוך שימוש בתעודת זהות מזויפת.

רשויות הביטחון באי קיבלו ככל הנראה מודיעין שגרם להם לעקוב אחרי החשוד, והם התחקו אחריו כאשר חצה את הגבול בין חלקה הטורקי של הבירה ניקוסיה לחלקה היווני במחסום ברחוב לדרה שבעיר.

התקשורת בקפריסין מדווחת כי החשוד החזיק בדרכון רוסי, ובחלק מהפרסומים נטען כי החשד הוא שהאיש היה שכיר חרב שעבד בשירות איראן במטרה לחסל ישראלים במדינה וכי הרשויות במדינת האי התייחסו לפרשה כקשורה לביטחונה הלאומי. עוד טוענים בקפריסין כי החשוד, שהחזיק בין היתר באקדח עם משתיק קול, ככל הנראה לא פעל לבדו וייתכן ששותפיו ברחו מהמדינה אחרי שנודע להם דבר מעצרו.

כזכור, אתמול פורסם כי איש העסקים הישראלי, המיליארדר טדי שגיא, ניצל בימים האחרונים מניסיון התנקשות בקפריסין וכי הרשויות המקומיות עצרו אזרח אזרבייג'ן בן 38, שהיה תחת מעקב משטרתי, וברשותו נמצאו אקדח, משתיק קול וכמות גדולה של כדורים.

שגיא הוא איש עסקים ומייסד החברות "פלייטק" ו"סייף צ'ארג'", בעליו של מתחם הקמדן מרקט בלונדון והונו האישי מוערך בכ-5.4 מיליארד דולר. בעבר דורג במקום ה-6 ברשימת הישראלים העשירים ביותר של פורבס.

שגיא עשה את הונו הראשוני מחברת "פלייטק", חברת תוכנה לניהול אתרי הימורים באינטרנט שייסד והנפיק בבורסה לניירות ערך בלונדון.