שובה של משפחת מרקוס: בנו של הדיקטטור ניצח בבחירות בפיליפינים

יותר משלושה עשורים לאחר הדחת אביו מהשלטון, בנו של הרודן הידוע לשמצה המזוהה עם שחיתות ודיכוי האזרחים נמצא על ניצחון, לפי ספירה ראשונית של ועדת הבחירות לנשיאות. פרדיננד מרקוס ג'וניור מוביל ביותר מ-15 מיליון קולות על מתחריו, אך התהליך צפוי להימשך עוד שבועות עד להכרעה הרשמית

פרדיננד מרקוס ג'וניור
פרדיננד מרקוס ג'וניור | צילום: רויטרס

הבחירות בפיליפינים: לפי תוצאות ראשוניות ולא רשמיות שפורסמו אמש (שני) על ידי ועדת הבחירות של הפיליפינים, נראה כי פרדיננד מרקוס ג'וניור, בנו של הרודן הפיליפיני המוכר, צפוי להיבחר לנשיאות המדינה, 36 שנים לאחר שמשפחתו נמלטה מהמדינה בעקבות התקוממות אזרחית המונית, ואביו הודח מהשלטון.

לפרדיננד הבן יש כ-30 מיליון קולות עד כה, מול יריבתו הקרובה ביותר, סגנית הנשיא היוצאת לני רוברדו, לה יש כ-14 מיליון קולות, זאת על פי ספירה חלקית של ועדת הבחירות, בעוד שאישור התוצאות הרשמיות עשוי לקחת עוד מספר שבועות. סגניתו של הנשיא צפויה להיות בתו של הנשיא היוצא, רודריגו דוטרטה.

פרדיננד מרקוס ג'וניור
פרדיננד מרקוס ג'וניור | צילום: רויטרס

הנשיא החדש, המכונה גם "בונגבונג" בקרב הפיליפינים, נבחר בשיאו של מאבק ממושך בן עשרות שנים לשינוי תדמיתה ושמה הרע של משפחת מרקוס, בין היתר באמצעות המדיה החברתית. 21 שנות שלטונו של פרדיננד מרקוס האב התאפיינו בהפרות זכויות אדם ובזיזת קופת המדינה, שחיתות ודיכוי אזרחים.

פרדיננד מרקוס ג'וניור
פרדיננד מרקוס ג'וניור | צילום: רויטרס

הנשיא הנבחר הודה לתומכיו על האמון בו, בנאום שנשא אתמול: "למרות שהספירה עדיין לא הסתיימה, אני לא יכול לחכות ולהודות לכולכם - לאלה שעזרו, לאלה שהצטרפו למאבק שלנו, לאלה שהקריבו". במהלך הקמפיין לבחירות, מרקוס הבן התבסס על גישה של "אחדות" והבטיח לאזרחים יותר מקומות עבודה, מחירים יותר נמוכים ויותר השקעות בחקלאות ובתשתיות.