ניסוי החיסון של פייזר בגילאי 4-2 נכשל - החברה משנה כיוון

לאחר ששתי מנות החיסון במינון נמוך שניתנו לפעוטות וילדים לא הצליחו לפתח אצלם כמות נוגדנים מספקת לנגיף הקורונה, ענקית התרופות החליטה לקיים ניסוי נוסף במסגרתו ינתנו להם שלוש מנות חיסון

זמן צפייה: 00:54

ענקית התרופות פייזר הודיעה הערב (שישי), כי ניסוי החיסון שלה נגד קורונה בגילאי שנתיים עד ארבע כשל והיא מחליטה לשנות את המינון, בניסוי חדש. שתי מנות החיסון במינון נמוך שניתנו לילדים ולפעוטות לא הספיקו על מנת לפתח אצלהם כמות נוגדנים מספקת על פי ניתוח הנתונים הראשוני ולכן היא מחליטה לתת שלוש מנות במסגרת הניסוי, כשהמנה השלישית תגיע כחודשיים לאחר המנה השנייה.

פייזר תכננה לשחרר נתונים מהמחקר שלה על ילדים מתחת לגילאי חמש עד סוף השנה ולא ברור האם וכיצד השינוי בניסוי ייעכב את האישור לחיסון הילדים הצעירים יותר. פייזר ושותפתה BioNTech אמרו שאם המחקר בן שלוש המנות יצליח, הם מתכננים להגיש בקשה לאישור חירום במחצית הראשונה של 2022.

החוקרים ניתחו תת-קבוצה של פעוטות במחקר חודש לאחר המנה השנייה שלהם כדי לראות אם אלו פיתחו רמות של נוגדנים הדומות לבני נוער ומבוגרים צעירים שקיבלו את המנות הרגילות אך גילו שעל אף שלבני מתחת לשנתיים היו רמות נוגדנים דומות - התגובה החיסונית בילדים בני שנתיים עד ארבע הייתה נמוכה יותר, כפי שאמרה הערב ראשת מחקר החיסונים של פייזר, קתרין יאנסן, בשיחה עם משקיעים.

יאנסן ציטטה גם נתונים ממחקרים אחרים המראים כי מנת דחף בבני 16 ומעלה משחזרת את ההגנה מהנגיף ויוצרת "זינוק בחסינות", שמדענים מקווים שגם יעזור להדוף את וריאנט האומיקרון החדש. החברות גם מתכוננות לבדיקת בוסטר לבני 5 עד 11, שרק עכשיו מקבלים חיסונים בשתי מנות. יאנסן אמרה שאם הבדיקה הנוספת לילדים תצליח, "תהיה לנו גישת חיסון עקבית של שלוש מנות לכל הגילאים".