פייזר מעדכנת: הגלולה נגד קורונה יעילה בכ-90%

לאחר ניסוי נוסף שערכה, ענקית התרופות הודיעה כי התרופה נמצאה יעילה ב-89% במניעת אשפוז ומוות בקרב בעלי סיכון גבוה. נתוני מחקר בדרום אפריקה: חיסון פייזר יעיל ב-70% במניעת אשפוזים לנדבקים באומיקרון

תרופות של חברת פייזר
תרופות של חברת פייזר | צילום: רויטרס

חברת התרופות פייזר הודיעה היום (שלישי) כי הגלולה נגד קורונה שפיתחה החברה יעילה ב-89% במניעת אשפוזים ומוות בקרב בעלי סיכון גבוה. נתונים שהושגו במעבדה לאחרונה הראו גם שהיעילות נשמרת בזן אומיקרון החדש.

בחודש שעבר פרסמה חברת התרופות כי התרופה יעילה ב-80% לאחר ניסוי שנערך בקרב 1,200 אנשים, אך המידע שפורסם היום מבוסס על 1,000 משתתפים נוספים בניסוי. מבין כל המשתתפים בניסוי, לא היו אף מקרי מוות. לעומת זאת, בקרב משתתפי קבוצת הביקורת שלקחו גלולת פלצבו, נרשמו 12 מקרי מוות מקורונה. הגלולה נלקחת כל 12 שעות במשך חמישה ימים מרגע הופעת התסמינים, יחד עם גלולה אנטי-ויראלית נוספת, בשם ריטונביר.

בתוך כך, מחקר שנערך בדרום אפריקה על יעילות חיסוני הקורונה מול זן אומיקרון, מצא כי הסיכון להידבק בגל התחלואה הנוכחי במדינה גבוה יותר מבגלים הקודמים. בנוסף, נמצא כי חיסון בשתי מנות של פייזר מעניק הגנה של 70% נגד אשפוז, ו-33% בלבד נגד הידבקות.