"פגיעה בלב האומה": הבית הלבן גינה את קריאת טראמפ לביטול החוקה

הנשיא לשעבר פירסם פוסט ברשת החברתית שבבעלותו, בו חזר על האשמותיו לגניבת הבחירות ב-2020, וכתב: "הונאת ענק מסגו כזה מתירה את חיסול כל החוקים - אפילו אלו שנמצאים בחוקה". בבית הלבן מיהרו להגיב: "אי אפשר לאהוב את אמריקה רק כשאתה מנצח"

דונלד טראמפ
נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

הבית הלבן הוציא היום (ראשון) הודעת גינוי רשמית כנגד דבריו של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, שקרא לבטל את חוקת ארצות הברית בעקבות ההונאה, לגבריו, שבגינה הפסיד בבחירות ב-2020. דובר הבית הלבן אנדרו בייטס קרא ל"גינוי אוניברסלי" ואמר: "אתה לא יכול לאהוב את אמריקה רק כשאתה מנצח".

אמש פירסם טראמפ פוסט ברשת החברתית שבבעלותו, Truth Social, ובה כתב: "אתם רוצים לבטל את תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020 ולהכריז על המנצח כדין, או שרוצים לערוך בחירות חדשות? הונאת ענק מסוג כזה מתירה את חיסולם של כל החוקים, התקנות והקביעות, אפילו אלו שנמצאות בחוקה".

ג'ו ביידן, דונלד טראמפ
ג'ו ביידן, דונלד טראמפ

כמו כן, טראמפ האשיר את חברות ה"ביג-טק" בסיוע לדמוקרטים וחזר על ההאשמות שהוא משמיע מאז הבחירות האחרונות לגבי הונאה ארצית, ושאל האם הוא צריך לחזור מיידית לנשיאות. "האבות המייסדים שלנו לא רצו בכך, ולא היו סולחים על בחירות שקר", כתב הנשיא לשעבר.

הודעתו של טראמפ הגיע אחרי הכרזה של מנכ"ל טוויטר החדש, המיליארדר אילון מאסק, ש"חשף" מיילים פנימיים של טוויטר הקשורים לפרשת האנטר ביידן, בנו של הנשיא המכהן, רק שאלו כבר היו ידועים זה זמן רב. מאסק רמז לעוקביו כבר בשבוע שעבר שבקרוב יפרסם מידע מחדש שלטענתו, "מחוץ כדי להחזיר את אמון הציבור". הסיפור פורסם לראשונה לפני שנתיים, שבועות לאחר הבחירות, בניו יורק טיימס, ועסק בחייו האישיים והעסקיים של בנו הצעיר של ביידן.

Whfkvs
אילון מאסק ודונלד טראמפ | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר עלה טראמפ לכותרות בהקשר אחר, הפעם בגלל מפגש עם אחד מגדולי האנטישמים בארה"ב, ניק פואנטס - איש הימין הקיצוני ומי שידוע בתור מכחיש שואה, שהשווה בעבר בין משרפות השואה לאפיית עוגיות. פואנטס התלווה לזמר קניה ווסט, שהוזמן על ידי טראמפ לארוחה באחוזת ה"מאר-א-לאגו" שבפלורידה.

קניה ווסט, ששינה באחרונה את שמו באופן חוקי ל-Ye, פרסם ביום חמישי סרטון בטוויטר בו טען שהנשיא לשעבר טראמפ "ממש מתרשם מפואנטס", בעת שהוא משמיע שוב ושוב הערות אנטישמיות וגזעניות. פואנטס, כך אמר ווסט בסרטון, "נאמן" לטראמפ, בניגוד לאחרים שלדבריו נטשו את הנשיא לשעבר לאחר הבחירות ב-2020. השניים כאמור, מואשמים זה מכבר באימרות אנטישמיות וגזעניות.

טראמפ הגיב על הדברים בפוסט ברשת Truth וכתב: "בשבוע האחרון, קניה ווסט הגיע אליי לארוחת ערב במאר-א-לאגו. זמן קצר לאחר מכן, הוא הופיע באופן בלתי צפוי עם שלושה מחבריו, שלא ידעתי עליהם דבר. אכלנו ארוחת ערב ביום שלישי. הארוחה הייתה קצרה וחסרת אירועים. לאחר מכן הם יצאו לשדה התעופה".