"אני גרה עם שתי אמהות": הסדרה המצוירת שהציגה זוג חד מיני

בפרק ששודר בסדרת הטלוויזיה הפופולרית "פפה פיג", הדמות ראשית פפה ביקרה בבתי חבריה ופגשה דובת קוטב שסיפרה כי היא גדלה בבית עם שתי אמהות. הפרק שהוכן במיוחד בעקבות עצומה זכה לתשבוחות ומנגד - גם לביקורת

"אני גרה עם שתי אמהות": תכנית הילדים "פפה פיג"

סדרת הטלוויזיה הבריטית הפופלרית לילדים "פפה פיג", ששודרה בעבר גם בארץ, שידרה אתמול (שלישי) פרק ובו פפה, הדמות ראשית, מבקרת בבתים שונים ובתוך כך היא פוגשת בפני - דובת קוטב שמספרת לה על כך שיש לה שתי אמהות. הפרק ששמו "משפחות" שודר אמש בערוץ 5 הבריטי.

הפרק הוכן במיוחד בעקבות עצומה עליה חתמו למעלה מ-23 אלף תושבי בריטניה, בה הם קראו ליוצרי הסדרה להכין פרק שיתחייחס גם לנושא הזוגות החד מיניים. ארגון הצדקה הלהטב"י הבריטי "Stonewall" שיבח את שידור הפרק ואת הכנתו. "זה פנטסטי שמשפחות חד מיניות מופיעות בפפטאון (העיירה בה מתרחשת הסדרה)", אמר אחד מבכירי הארגון.

פפה החזירונת (ימין) לצד פני דובת הקוטב, ושתי האמהות שלה
פפה החזירונת (ימין) לצד פני דובת הקוטב, ושתי האמהות שלה

"לרבים מאלה שצופים בתוכנית יש בעצמם שתי אמהות או שני אבות, וזה אומר הרבה שהחוויות שלהם מיוצגות בתוכנית ילדים אייקונית שכזו", הוסיף. מנגד, יש גם מי שביקרו את החלטת יוצרי הסדרה להכין פרק בנושא בטענה שזה "חסר טעם", ונועד כדי שיוצרי הסדרה יוכלו להרגיש שהם מתנהלים בתקינות פוליטית.