ביידן קרוב לניצחון במרוץ לנשיאות: פנסילבניה לקראת הכרעה

המועמד הדמוקרטי צמצם את הפער ל-1.5% בפנסילבניה, המדינה שבלעדיה טראמפ קרוב לוודאי יפסיד, ושתכריז על התוצאה הסופית בקרוב. ביידן: "מרגישים טוב לגבי מצבנו"

זמן צפייה: 06:06

בפנסילבניה הודיעו הערב (חמישי) כי ייתכן שיידעו מי ניצח במדינה עוד הלילה. פנסילבניה היא המדינה עם מספר האלקטורים הרב ביותר שהקרב בה עדיין לא הוכרע. ללא 20 האלקטורים מפנסילבניה טראמפ ייאבד בוודאות את הנשיאות. מנגד, ביידן יכול להפסיד בה, כל עוד יחבר שני ניצחונות ביתר המדינות שנותרו. בשלב זה, לאחר ספירה של כ-95% מהקולות במדינה הפער הצטמצם ל-1.5% לטובת טראמפ.

במדינות ג'ורג'יה, שבה טראמפ מוביל ב-0.2%, ובנבאדה, שבה ביידן מוביל ב-0.9%, הודיעו שספירת חלק מהקולות תתעכב, כך שהתוצאות הסופיות יגיעו רק בשבוע הבא.

ג'ו ביידן
ג'ו ביידן | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מיקי זוהר נחקר באזהרה בחשד לסחיטה באיומים של מנדלבליט

ניסנקורן: ללא שינוי בנושא התקציב והמינויים – לא נוכל להמשיך

"הטיל עליו אימה משמעותית": אביעד משה נאשם גם בהתעללות בבנו

ביידן מסר הצהרה לתקשורת, שבה התייחס לספירת הקולות: "דמוקרטיה היא לעיתים מלוכלכת. היא לפעמים דורשת מאיתנו קצת סבלנות, וסבלנות ניתנה לה במשך יותר מ-240 שנה, עם שיטת ממשל שהיא מודל לקנאה ברחבי העולם. אנו ממשיכים להרגיש טוב לגבי המקום שבו אנו נמצאים".

הסיכויים של ביידן לניצחון עדיין גדולים יותר מאלה של הנשיא המכהן. כדי לנצח, ביידן צריך לזכות בשתיים מבין ארבע המדינות אריזונה, צפון קרוליינה, נבאדה וג'ורג'יה, או לחלופין לנצח בפנסילבניה. מנגד, כדי להישאר הנשיא לארבע השנים הקרובות טראמפ צריך לנצח בשלוש מבין ארבע המדינות שהוזכרו, ובנוסף לנצח בפנסילבניה.

בתוך כך, בית המשפט במישיגן דחה תביעה של קמפיין טראמפ לעצור את ספירת הקולות. כשבמקביל, טראמפ המשיך לטעון במהלך הערב כי ישנם זיופים בתוצאות הבחירות. בכמה ציוצים רצופים שפרסם בטוויטר, קרא שוב להפסיק את ספירת הקולות, הכריז על ניצחונו במדינת פנסילבניה למרות שעדיין אין בה תוצאות והודיע כי יערער משפטית על כל מדינה שבה ניצח יריבו ג'ו ביידן. על חלק מציוציו חברת טוויטר שוב כתבה כי התוכן עלול להכיל מידע מוטעה.

מנהלת הקמפיין של ביידן, ג'ן אומאלי, השיבה לטראמפ וטענה כי הוא "נואש". לדבריה, המועמד הדמוקרטי צפוי לנצח במדינת נבאדה, ובכך "ניצחונם מובטח". עם זאת, אומאלי הסבירה כי הניצחון במדינת אריזונה אינו מובטח עד לסיום ספירת הקולות, שעשויה להיערך עד יום שישי.

ג'ו ביידן ודונלד טראמפ
ג'ו ביידן ודונלד טראמפ | צילום: רויטרס