גוברת הדאגה בעולם הטניס: השחקנית הסינית עדיין לא נראתה בציבור

לאחר שחשפה לפני כשבועיים כי בכיר בממשל הסיני תקף אותה מינית, לא נראתה פנג שוואי בציבור. ראש איגוד טניס הנשים העולמי הביע דאגה לשלומה לאחר שקיבל אי-מייל שנכתב, לכאורה, בשמה

File Photo: Tennis Australian Open First Round
היעלמותה הוסיפה למתיחות בין סין לארה"ב. הטניסאית הסינית פנג שוואי | צילום: רויטרס

ראש איגוד טניס הנשים העולמי, סטיב סימון הביע דאגה הלילה (חמישי) לשחקנית הטניס הסינית פנג שוואי שנעלמה לאחר שחשפה לפני כשבועיים כי בכיר בממשל הסיני תקף אותה מינית בעבר. רשת הטלוויזיה הרשמית הסינית פרסמה השבוע אי-מייל, שנכתב לכאורה על ידי פנג לסימון, שאמר כי המכתב רק מגביר את הדאגה אליה.

האי-מייל פורסם ביום רביעי האחרון, נוכח הדאגה הרבה לפנג, שנעלמה מאז חשפה את הפרשה. במכתב שפורסם נטען שפנג במצב טוב והיא חוזרת בה מהטענות נגד הבכיר. ראש האיגוד טען שהוא מטיל ספק באמינות של המכתב והוסיף כי "ההצהרה שפורסמה בתקשורת הסינית רק מעלה את החששות שלי לגבי שלומה של פנג ואת דאגתי למקום הימצאותה וביטחונה".

Wta Tour Finals
ראש איגוד טניס הנשים, סטיב סימון | צילום: רויטרס

"אני מתקשה להאמין שפנג באמת כתבה את האי-מייל שקיבלנו או שהיא מאמינה למה שנכתב בשמה". סימון קרא לתת לה חופש לדבר ללא איומים או התערבות מצד אף גורם. "הטענות שלה לגיב התקיפה המינית חייבות להתקבל בכבוד ולהיחקר בשקיפות מלאה ללא צנזורה".

קולות נוספים הביעו דאגה לביטחונה של פנג לאחרונה. אמש, שחקנית הטניס המוכרת נאומי אוסקה אמרה כי "אני מקווה שפנג ומשפחה בטוחים וששלומם טוב. אני מופתעת מהסיטואציה ואני שולחת אהבה ואור לעברה".

Chinese Vice Primier Zhang Gaoli Speaks During The Belt And Road Forum For International Cooperation In Beijing
הבכיר בממשל סין לשעבר, ז'אנג גאולי | צילום: רויטרס

כזכור, השחקנית הסינית המוכרת חשפה לפני כשבועיים כי הותקפה מינית ואף נאנסה על ידי בכיר בממשל הסיני, ששימש בעבר בתפקיד המקביל לסגן ראש ממשלת סין ולחץ עליה לקיים עמו יחסי מין. בצעד אמיץ, פנג כתבה פוסט באורך 1,600 מילים בחשבון ה"ווייבו" הרשמי שלה - הרשת החברתית המובילה בסין.

הפוסט ירד מהאוויר על ידי הממשלה ונעשו מאמצים רבים להעלים כל איזכור למקרה המדובר. פנג בת ה-35 היא טניסאית מוכרת ודורגה בשיא הקריירה שלה במקום ה-14 בעולם. הפוסט שכתבה הוא מעין מכתב פתוח לבכיר לשעבר, ז'אנג גאולי בן ה-75, היא מתארת מערכת יחסים שנמשכה לסירוגין לאורך עשר שנים לפחות.