הטניסאית הסינית התראיינה: "מעולם לא כתבתי שהותקפתי מינית"

לאחר שטענה כי בכיר לשעבר בממשלה הסינית תקף אותה והכריח אותה לקיים עמו יחסי מין, הטניסאית פנג שוואי נעלמה ועוררה דאגה רבה בעולם. כעת, היא העניקה ריאיון פומבי וטענה: "היו הרבה אי-הבנות"

File Photo: Tennis Australian Open First Round
היעלמותה הוסיפה למתיחות בין סין לארה"ב. הטניסאית הסינית פנג שוואי | צילום: רויטרס

שחקנית הטניס הסינית פנג שוואי, שחשפה לפני כחודש כי הותקפה מינית על ידי בכיר במפלגה השולטת בסין, הופיעה בסרטון שפורסם היום (שני) והכחישה כי העלתה את הטענות לתקיפה מינית. לטענתה היו "הרבה אי-הבנות" בנוגע לפוסט שהעלתה.

ארגון טניס הנשים העולמי לא התרשם מהופעתה הציבורית, ושם אמרו כי הם עדיין מודאגים מהצנזורה שמוטלת עליה מטעם הממשלה הסינית. פנג התראיינה לעיתון סינגפורי בשפה הסינית ואמרה: "מעולם לא טענתי או כתבתי שמישהו תקף אותי מינית. צריך להדגיש את הנקודה הזאת".

Chinese Tennis Player Peng Shuai, Former Nba Basketball Player Yao Ming, Sailboat Racer Xu Lijia And Retired Chinese Table Tennis Player Wang Liqin In Shanghai
פנג שוואי עם הכדורסלן יאו מינג | צילום: רויטרס

הספורטאית טענה בריאיון שלא עקבו אחריה וכי היא הייתה חופשייה תמיד. העיתון הסינגפורי רואה אור גם בסין וידוע כתומך בממשלה הסינית. הריאיון נערך בזמן אירוע ספורט לאומי בסין בו פגשה הטניסאית את שחקן הכדורסל הסיני יאו מינג.

כזכור, לפני כחודש כתבה פנג ברשת החברתית הסינית Weibo כי סגן ראש הממשלה הסיני לשעבר, ז'אנג גאולי, ניסה לכפות עליה יחסי מין בביתו לפני שלוש שנים. אלא שהפוסט שכתבה נמחק לאחר 30 דקות מרגע הפרסום ומאז עקבותיה של הטניסאית המפורסמת נעלמו וטרם ידוע מה עלה בגורלה. כמו כן, החשבון שלה ברשת החברתית נחסם לחיפוש המשתמשים.

"למה היית חייב לקחת אותי אל הבית שלך והלכריח אותי לקיים עמך יחסי מין? נכון, לא הייתה לי שום הוכחה וזה היה בלתי אפשרי שתהיה לי. אני לא יכולה לתאר כמה נגעלתי וכמה פעמים שאלתי את עצמי האם אני עדיין בת אדם? אני מרגישה כמו גופה מהלכת", כתבה פנג בפוסט שנמחק.

ז'אנג פרש מתפקידו ב-2018, ופנג מתארת כיצד הזמין אותה לביתו בבייג'ינג והורה לה לקיים עמו יחסי מין. "באותו אחר-הצהריים לא הסכמתי בהתחלה ובכיתי כל הזמן", תיארה הטניסאית. לאחר ארוחת ערב עם ז'אנג ואשתו, שלחצו עליה - היא נענתה לדרישתו.