בעקבות היעלמות פנג שוואי: התאחדות טניס הנשים ביטלה תחרויות בסין

יו"ר ומנכ"ל האיגוד, סטיב סיימון, אמר כי מועצת המנהלים של איגוד הטניס תמכה בהשעיית כלל הטורנירים בסין. "אני לא רואה איך אני יכול לבקש מהספורטאים שלנו להתחרות שם, כשפנג שוואי לא יכולה ליצור קשר בחופשיות"

File Photo: Tennis Australian Open First Round
היעלמותה הוסיפה למתיחות בין סין לארה"ב. הטניסאית הסינית פנג שוואי | צילום: רויטרס

התאחדות הטניס לנשים הכריזה היום (רביעי) כי תשעה את כל הטורנירים בסין, בעקבות היעלמותה של הטניסאית הסינית פנג שוואי. יו"ר ומנכ"ל האיגוד, סטיב סיימון, אמר: "בתמיכתה המלאה של מועצת המנהלים, אני מכריז על השעיה מיידית של כל טורנירי ה-WTA בסין, כולל הונג קונג. אני לא רואה איך אני יכול לבקש מהספורטאים שלנו להתחרות שם, כאשר פנג שוואי לא יכולה ליצור קשר עם הסביבה בחופשיות, והופעל עליה לחץ לסתור את הטענה שלה על תקיפה מינית".

כוכבת הטניס נעלמה מהציבור לאחר שפרסמה ב-2 בנובמבר הצהרה ב-Weibo, פלטפורמת המדיה החברתית דמוית הטוויטר של סין - שבה היא יוצאת בהאשמות כנגד סגן ראש ממשלת סין לשעבר, ג'אנג גאולי בן ה-75, בגין תקיפה מינית. הפוסט נמחק מיד, חשבונותיה של פנג הוסרו מהרשתות החברתיות הסיניות - והספורטאית הפסיקה ליצור קשר עם הסביבה, מה שהעלה חששות ממשיים לביטחונה האישי.

ב-21 בנובמבר, היא הופיעה בפומבי לראשונה מזה מספר שבועות, בטקס הפתיחה של משחקי גמר טניס לבני נוער בבייג'ינג. למחרת, פנג אישרה שהיא בטוחה ובריאה בשיחת וידאו עם נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) תומס באך.