לא רק ביידן: מסמכים מסווגים נמצאו בביתו של מייק פנס

כשבועיים בלבד לאחר שנחשפה פרשת המסמכים של הנשיא ביידן, כעת פורסם כי עורך דינו של סגן הנשיא לשעבר מצא בביתו כ-12 מסמכים המסווגים כ"סודי" והסגיר אותם לידי ה-FBI. לא ברור מה רמת הרגישות של החומרים ואיך הם הגיעו לשם

מייק פנס, סגן הנשיא האמריקני, נואם בפני הקואליציה היהודית-רפובליקנית בלאס וגאס, נבאדה
מייק פנס, סגן הנשיא האמריקני לשעבר | צילום: רויטרס

מסמכים סודיים נמצאו בביתו של סגן נשיא ארצות הברית לשעבר מייק פנס - כך פורסם הערב (שלישי) ברשת CNN. לפי הפרסום, עורך דינו של פנס, שהיה סגנו של הנשיא דונלד טראמפ, גילה כ-12 מסמכים המסווגים "סודי" בביתו של סגן הנשיא לשעבר והסגיר אותם לידי ה-FBI.

ה-FBI ומשרד המשפטים האמריקני פתחו בבדיקת המסמכים וכיצד הם הגיעו לביתו של פנס שבאינדיאנה. המסמכים התגלו בביתו החדש בעיר כרמל, שבאינדיאנה, זמן קצר לאחר הפרסום כי מסמכים סודיים נוספים נמצאו במשרד פרטי של הנשיא הנוכחי ג'ו ביידן, מתקופתו כסגן נשיא של ברק אובמה.

פנס חזר ואמר בעברו מספר פעמים שאין ברשותו שום מסמכים מסווגים.לא ברור בשלב זה מה רמת הרגישות של החומרים. צוותו של פנס תכנן ליידע את הקונגרס בדברים. פנס עצמו ביקש מעורך דינו לחפש בבית מתוך משנה זהירות, והוא עבר על קופסאות מסמכים בביתו.

מייק פנס, סגן הנשיא האמריקני, נואם בפני הקואליציה היהודית-רפובליקנית בלאס וגאס, נבאדה
מייק פנס | צילום: רויטרס

כזכור, לפני כשבועיים פורסם כי מסמכים מסווגים מתקופתו של ג'ו ביידן כסגנו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, נמצאו לפני כחודשיים במשרד פרטי בו עבד בעבר. עורכי דינו של ביידן אישרו את הפרטים. התובע הכללי של ארה"ב מריק גרלנד ביקש מהתובע של שיקגו לחקור את הנושא.